Învață de la nutriționist cum să îți faci poftele culinare în vacanță și să nu te îngrași!

Vacanța de 1 mai și de Paște se apropie, la fel și tentațiile culinare! Dacă îți este teamă că silueta îți va fi pusă în pericol de preparatele bogate în calorii, un nutriționist îți spune cum să mănânci corect astfel încât să nu acumulezi kilograme în plus și să te menții în formă. 

image

Dacă urmezi un stil de viață sănătos, disciplina nu reprezintă o provocare de această dată! Vestea bună este că, în perioada primăverii, este mai ușor să nu faci excese alimentare, deoarece verdețurile, legumele și fructele proaspete te ajută să îți potolești pofta de mâncare, iar temperaturile mai calde și zilele mai lungi te îndeamnă să faci mai multă mișcare în aer liber. 

Citește și: Dieta indiană topește rapid 3-4 kilograme până la sărbătoarea Paștilor 

Înainte de vacanța de 1 mai și de Paște, nutriționistul-dietetician Kim Shapira îți recomandă să îți faci un plan alimentare pentru aceste zile. Nu este bine să îți impui restricții alimentare, ci să îi oferi corpului ceea ce poftești, însă în cantități limitate și la anumite ore ale zilei. La fel ca în altă perioadă a anului, este bine să păstrezi principiul celor 3 mese pe zi, servite la cel puțin 5 ore distanță între ele, unde să incluzi cât mai multe legume și salate. La prânz și la micul-dejun, este ideal să serveși sursele de carbohidrați, iar la cină să optezi pentru proteine. De asemenea, poți consuma două gustări, în care să incluzi fructe sau dulciuri, însă în cantități moderate. 

Indiferent de locul în care te vei afla, nu uita să bei multă apă! Potrivit nutriționistului, apa ajută corpul să digere alimentele consumate, oferă energie și scade inflamația din corp. Așadar, consumă pe tot parcursul zilei cel puțin 8 pahare cu apă și ceaiuri benefice pentru digestie, precum: cel de cimbrișor, mentă, verde sau mușețel! 

Vezi și: Tendințe în wellness și fitness care merită urmate în 2024 

O altă regulă importantă este să mănânci încet, fără să fii distras de factori externi, cum este telefonul sau televizorul: „Fă tot posibilul să respiri adânc înainte să mănânci! Corpul tău este gata să primească mâncare când simți mirosul de mâncare și când saliva se formează în gură. Mănâncă încet, iar astfel previi suferința sistemului digestiv!”, a spus Kim Shapira pentru „Eat This”. De asemenea, pentru o digestie eficientă, evită să te așezi în pat imediat după fiecare masă, deoarece această poziție îngreunează digestia și favorizează arsurile la stomac. Mai bine, optezi pentru o plimbare în aer liber! 

Sursă foto: Shutterstock  



Recente

Ciuperci sote cu spanac  Sursa foto shutterstock 1239687739 jpg
hidroponie jpg
Ce cauzeaza sangerarile reduse dupa menopauza  sursa foto shutterstock 1268799562 jpg
Rulada cu nuci si scortisoara  Sursa foto shutterstock 1679665513 jpg
slabit jpg
detergent de spalat rufe jpg
fasole alba uscata jpg
Supa rece de legume, Sursa foto shutterstock 668899363 jpg
Cafea sau ceai  Sursa foto shutterstock 2195838791 jpg
imbatranirea prematura este accelerata de felul in care bei apa jpg
Prajitura cu scortisoara  Sursa foto shutterstock 1038045298 jpg
Lasagna cu spanac  Sursa foto shutterstock 362034866 jpg
Exercitii Pilates care iti subtiaza talia  Sursa foto shutterstock 610194995 jpg
ulei de masline jpg
Poza de cover  Care sunt principalele aspecte intalnite la copiii cu tulburare de spectru autist  Iata ce trebuie sa cunosti despre acestea! Copil cu TSA, terapeut, cabinet jpg
gradinarit  jpg
Gogosi cu mas si scortisoara  Sursa foto shutterstock 318892187 jpg
Felul in care dormi conteaza jpg
Ce provoaca manacarimi ale pielii  Sursa foto shutterstock 1169648437 jpg
Placinta cu spanac si branza  Sursa foto shutterstock 1074532910 jpg