┼×ase metode eficiente ┼či simple pentru a limita riscul de osteoporoz─â

1 osteoporoza jpg jpeg

Osteoporoza afecteaz─â ├«n principal femeile, mai ales dup─â menopauz─â, ┼či se manifest─â prin modificarea structurii oaselor ┼či o pierdere treptat─â a calciului din acestea, ceea ce are ca rezultat sl─âbirea scheletului.

Exist─â ├«ns─â o serie de metode simple ┼či eficiente cu ajutorul c─ârora po┼úi s─â reduci riscul de apari┼úie a osteoporozei.

Limiteaz─â consumul de produse lactate

Contrar p─ârerilor populare, produsele lactate nu protejeaz─â oasele de osteoporoz─â, dimpotriv─â. Mai multe studii au ar─âtat c─â ┼ú─ârile care sunt mari consumatoare de produse lactate, precum cele nordice, anglo-saxone ┼či Fran┼úa, sunt cele unde num─ârul de cazuri de osteoporoza este ridicat. ├Än schimb, un efect invers a fost remarcat ├«n ┼ú─ârile asiatice, unde nu sunt consumate produse lactate. ├Än plus, de exemplu, de┼či laptele de vac─â are foarte mult calciu, acesta con┼úine ┼či fosfor ├«n cantitate mare, un mineral care influen┼úeaz─â glandele paratiroide ├«n ac┼úiunea lor de eliminare a calciului din oase. Laptele de vac─â este, de asemenea, bogat ├«n gr─âsimi saturate, care provoac─â apari┼úia inflama┼úiei ├«n organism, responsabil─â, printre altele, de decalcifierea oaselor. Dintre toate produsele lactate, cele mai bune pentru sistemul osos sunt iaurturile, dar trebuie s─â fie consumate cu modera┼úie. Vei mai g─âsi calciu ├«n iaurturile din lapte de oaie, dar ┼či ├«n conservele de sardine, varz─â, fasole, soia ┼či ap─â ├«mbog─â┼úit─â cu acest mineral.

Postura corect─â

Oriunde te afli, ai mereu grij─â de postura ta, pentru a nu pune presiune prea mare pe articula┼úii. C├ónd stai aplecat─â ├«nainte, ├«napoi sau ├«n lateral pentru o lung─â perioad─â de timp, pui foarte mult─â presiune pe schelet. Pozi┼úia cea mai dreapt─â posibil─â este cea mai bun─â pentru oase ┼či, prin urmare, pentru prevenirea dezvolt─ârii osteoporozei.

Limiteaz─â consumul de carne ro┼čie

Carnea ro┼čie este bogat─â ├«n aminoacizi cu sulf, ceea ce va da na┼čtere unor compu┼či acidifian┼úi care stimuleaz─â eliminarea magneziului ┼či calciului din oase. Este recomandat s─â consumi carne ro┼čie maximum o singur─â dat─â pe s─âpt─âm├ón─â. Aportul de proteine ÔÇô structura din oase care re┼úine calciul ┼či alte minerale ÔÇô poate veni din carne alb─â, pe┼čte, leguminoase, soia.

Activitatea fizic─â regulat─â

Chiar dac─â ai dezvoltat deja osteoporoz─â, acesta nu este un motiv de a renun┼úa la activitatea fizic─â regulat─â. Atunci c├ónd depui efort regulat, de intensitate moderat─â, oasele trebuie s─â se adapteze constant la un stres ┼či devin mai puternice. Este recomandat s─â faci mi┼čcare zilnic, chiar dac─â sunt doar 30 de minute de mers pe jos, ├«ntr-un ritm alert. Activitatea fizic─â (gr─âdin─ârit, treburi casnice, bricolaj etc.) ┼či sportul sunt benefice doar dac─â le practici regulat. ├Än general, opteaz─â pentru sporturi care lupt─â ├«mpotriva gravita┼úiei ┼či care supun stresului ├«n principal membrele inferioare ┼či coloana vertebral─â, ca joggingul, gimnastica ┼či dansul.

Cele mai bune surse de vitamina D

Vitamina D este indispensabil─â procesului de legare a calciului de os ┼či ajut─â la tonifierea mu┼čchilor corpului, reduc├ónd riscul de fracturi ├«n urma c─âderilor. G─âse┼čti vitamina D ├«n alimente ca somonul, sardinele, macroul, ou─âle ┼či laptele de soia ├«mbog─â┼úit cu vitamina D. Iar atunci c├ónd vremea o permite, expune-te la soare cel pu┼úin 20 de minute pe zi. Nu ├«n ultimul r├ónd, medicii recomand─â suplimentele de vitamina D ├«n perioadele ├«n care puterea soarelui este redus─â, adic─â din septembrie p├ón─â ├«n martie.

O cur─â de probiotice

Probioticele sus┼úin bacteriile din intestin. Totu┼či, aceast─â flor─â intestinal─â faciliteaz─â asimilarea substan┼úelor nutritive din alimente, inclusiv cele necesare sistemului osos. De asemenea, scade reac┼úiile inflamatorii. Pe l├óng─â cele v├óndute ├«n farmacii, probioticele sunt prezente ├«n mod natural ├«n anumite alimente: iaurturile ┼či br├ónzeturile fermentate, varza murat─â ┼či alte mur─âturi ├«n sare, o┼úetul de cidru ┼či m─âslinele.

Stresul, anxietatea, grijile ┼či furia pot provoca dureri de spate. Osteoporoza poate fi asociat─â cu starea de nelini┼čte sau stres, pe care tehnicile de relaxare o pot elimina, a┼ča c─â nu ezita s─â le folose┼čti zilnic.

Surs─â foto: Shutterstock



Recente

ciuperci shutterstock 1848583411 jpg
ochi obositi foto shutterstock
Jucarii de plus jpg
zidul chinezesc shutterstock 7845748 jpg
6 lucruri pe care le poti face pentru sanatatea ta in numai 5 minute jpg
Cola jpg
Elena Gheorghe jpg
Cartofi  jpg
labradoodle shutterstock 2033747033 jpg
Pisica jpg
adolescenti la pc shutterstock 439292719 ok jpg
miros neplacut   shutterstock 1124436698 jpg
suc de fructe jpg
Epilare jpg
Piele fina dupa epilat cu un epilator electric jpg
mama   parinte  shutterstock 1509673481 jpg
Alimente jpg
Primele fotografii din istorie cu planeta pitic─â Pluto jpeg
Regina  jpg
familie   shutterstock 1903296856 jpg