Sindromul premenstrual: ghid de supravieţuire

1 73201 original jpg jpeg

Crampe, pofte, modificări ale dispoziţiei şi chiar migrene - aproximativ 50% din femeile de vârstă fertilă se confruntă cu aceste simptome premenstruale. Te învăţăm ce să faci ca să te simţi mai bine.

Eliberează-ţi programul

Sentimentul că trebuie să rezolvi ceva urgent chiar când te confrunţi cu sindromul premenstrual îţi poate da bătăi de cap. Încearcă să eviţi întâlnirile importante în zilele premenstruale şi chiar ia în considerare amânarea deciziilor,până la sfârşitul săptămânii. Nu numai ca vei evita un potenţial conflict cu cineva,dar îţi vei îmbunătăţi starea de spirit.

Fă mişcare

Mişcarea îţi face bine,spun medicii. Potrivit unui studiu realizat în 2013,femeile tinere care au făcut 60 de minute de exerciţii aerobice,de trei ori pe săptămână,două luni,s-au confruntat cu mai puţine simptome premenstruale. Exerciţiile fizice echilibrează nivelul de estrogen şi progesteron şi reduc intensitatea durerilor de cap şi a crampelor.

Citeşte şi:Cum să ameliorezi crampele menstruale

Protejează-te de răceală şi gripă

Înainte de menstruaţie,sistemul imunitar este vulnerabil,în special dacă suferi de tulburarea disforică premenstruală,o formă mai severă a sindromului premenstrual,spun medicii. Pentru a te proteja de boli,spală-te pe mâini cu apă şi săpun.

Încearcă să nu te mai stresezi

Severitatea simptomelor premenstruale are legătură cu stresul,tot mai frecvent în viaţa noastră. Aşa că fă tot ce trebuie să te destresezi. Poţi să citeşti,să faci respiraţii profunde sau să vorbeşti cu un prieten. Implică-te în activităţi care-ţi fac plăcere şi care te binedispun.

Citeşte şi:Redu stresul cu acest remediu japonez simplu

Limitează consumul de alcool

Uneori,atunci când ai o stare proastă,ai tendinţa să bei un pahar de alcool,pentru a avea o stare psihică mai bună. Dar,atunci când consumi alcool în această perioadă a lunii,alcoolul face exact opusul,adică va înrăutăţi simptomele premenstruale.

Fă yoga pentru a calma crampele menstruale

Potrivit unui studiu din 2016,publicat în „International Journal of Environmental Research and Public Health“,femeile care au luat parte 12 săptămâni la cursuri de yoga au avut mai puţine crampe şi au avut nevoie de mai puţine medicamente,pentru a alina disconfortul. 

Credit foto:www.fertilitychef.com