Salvador Dali, creatorul unui ambalaj de acadea. Ce logo faimos a realizat?

Ceasuri care se topesc, elefanți pe picioroange și... ambalaje de acadele? Artistul spaniol e cunoscut mai ales pentru pictura sa din 1931, Persistența memoriei, care include mai multe ceasuri care se topesc într-un peisaj dezolant. Însă portofoliul său artistic cuprinde mult mai mult de-atât...

Născut în 1904, în Spania, a început să studieze arta de la 10 ani, iar, în 1922, și-a dat frâu liber exprimării personale când a început cursurile Școlii Speciale de Pictură, Sculptură și Gravare din San Fernando, Madrid. A fost exmatriculat chiar înainte de-a absolve, în 1926, însă și-a continuat parcursul artistic după ce l-a vizitat pe Pablo Picasso, în atelierul său din Paris, și-a fost inspirat de cubism și psihanaliza lui Sigmund Freud.

Artist plurivalent

Pe lângă munca depusă în pictură, sculptură și cinematografie, Salvador Dali este, de asemenea, responsabil pentru realizarea unui logo publicitar faimos. În 1969, artistul spaniol a băut o cafea cu amicul său, un om de afaceri din domeniul dulciurilor, Enric Bernat, care a devenit faimos datorită realizării acadelei, a unei bomboane pe băț.

“Vedeam cum dulciurile nu erau pe gustul consumatorilor lor principali, a copiilor. Aceștia se murdăreau pe mâini cu chestii lipicioase, ceea ce îi făcea să fie întotdeauna certați de părinții lor. Așa că am pus o bomboană pe un băț, ca să nu se mai întâmple asta”, a explicat acesta, iar declarația lui a fost preluată ulterior de The Guardian.

GOL sau remiză?

Bernat și-a numit bomboana pe băț GOL, ceea ce trebuia să amintează de fotbal și cum mingea intră în poartă, adică în gură, și bagă… gol. Ei bine, ideea n-a fost de mare succes, nimeni nu s-a prins de această intenție. Astfel, Bernat a angajat o echipă de consultanți și a schimbat numele produsului său în Chupa Chups, după cuvântul spaniol “chupar”, care înseamnă “a suge”.

În timpul acelei întâlniri la cafea cu Dali, omul de afaceri i-a pomenit acestuia că avea nevoie de un logo nou pentru produsul său rebranduit. În timp ce Bernat îi tot explica acestuia situația delicată în care se afla, Salvador a început să mâzgălească ceva pe o bucată de ziar. În scurt timp, Dali a desenat logo-ul cunoscut acum în toată lumea al celebrei acadele. Dorind ca opera sa de artă să fie vizibilă și nu ascunsă din cauza împăturirii acadelei, Dali a pus logoul său în vârful bomboanei.  

Brand de succes

Chupa Chups și Salvador Dal-au potrivit de minune! Logo Design Love susține că Chupa Chups a participat în campania anti-fumat din anii ’80, Fumați Chupa Chups!, după care, în 2013, au recreat alt îndemn pentru publicul larg, evident, nu numai pentru copii - Opriți-vă din fumat, apucați-vă de supt!.

După moartea lui Bernat, copiii acestuia au preluat afacerea în 1991. În 1990, acadeaua a devenit disponibilă în 164 de țări, iar, cinci ani mai târziu, astronauții ruși au dus Chupa Chups pe stația spațială Mir, susținând că faima bomboanei devenise intergalactică. În 2017, mai mult de 100 de arome erau disponibile pe piață, însă ceea ce trebuie să înțelegem este că  succesul acestui produs delicios nu ar fi fost posibil fără ajutorul talentatului Salvador Dali.