Fiecare castană este o sursă de vitamine, minerale şi antioxidanţi. De exemplu, 10 castane coapte şi descojite au aproximativ 200 de calorii, patru grame de fibre şi aproape trei grame de proteine. Totodată, asigură 50% din doza zilnică de cupru, 45% din necesarul zilnic de magneziu şi 25% din doza zilnică recomandată de vitamina B6. Comparate cu nucile, la aceeaşi cantitate, castanele au mai puţine calorii, deoarece conţin mai puţine grăsimi.

De ajutor pentru cardiaci

De gustul inconfundabil al castanelor coapte se poate bucura oricine, în special cardiacii. Acestea au în componenţa lor acid galic şi elagic, două substanţe antioxidante care protejează inima de stresul oxidativ şi, astfel, este redus riscul de infarct de miocard. Castanele sunt şi o bună sursă de potasiu, acoperind aproximativ 11% din necesarul zilnic. Potasiul este esenţial pentru sănătatea inimii, deoarece ajută la reglarea tensiunii arteriale.

Cum se prepară: ai nevoie de 750 g castane comestibile şi 200 ml apă. Speli castanele şi le laşi 30 de minute în apă. Le scurgi, le crestezi cu un cuţit şi le pui într-o tavă cu cele 200 ml de apă. Le coci la 200 °C, 30 de minute. După ce s-a evaporat apa, ai grijă să le amesteci din cinci în cinci minute, pentru a nu se arde.