Nivelul ridicat de colesterol poate duce la multe probleme de sănătate, printre care bolile de inimă. Printre principalii factori care cresc colesterolul se numără şi dieta nesănătoasă. Pentru a reduce nivelul de colesterol, reţeta este simplă: trebuie să renunţăm la anumite vicii (de exemplu: la fumat) şi să consumăm multe fructe şi alimente proaspete. Fructele sunt bogate în vitamine, minerale şi în antioxidanţi, substanţe vitale care protejează organismul de diferite boli, stimulează sistemul imunitar şi menţin colesterolul la un nivel optim. 

Aceste fructe reduc colesterolul 

Mere. Consumul de cel puţin 1-2 mere pe zi contribuie la scăderea colesterolului „rău‟ LDL şi la menţinerea sănătăţii inimii. S-a dovedit, de asmenea, că antioxidanţii merelor opresc acumularea de colesterol în artere.

Caise. Sunt bogate în fitosteroli care previn absorbţia colesterolului „rău‟ şi stimulează colesterolul bun din sânge. De asemenea, caisele conţin antioxidanţi care protejează organismul de mai multe boli.

Avocado. Este bogat în grăsimi mononesaturate, în fibre şi în beta-sitosterol, substanţe care ajută la reducerea colesterolului rău şi la creşterea nivelului de colesterol bun.

Citeşte şi: Alimente interzise dacă ai colesterolul crescut. Limitează consumul lor şi ţine sănătatea sub control