1. Alimente bogate în carbohidraţi

Alimentele cu un conţinut ridicat de carbohidraţi pot afecta serios sănătatea stomacului. De aceea, este important să le consumi în cantităţi moderate şi cât mai rar posibil. Pe lista celor mai dăunătoare dintre ele se clasează pâinea, chipsurile, pastele, cerealele, orezul alb şi covrigii.

2. Grăsimi nesănătoase

Deoarece contribuie la acumularea de grăsime în zona taliei, grăsimile trans trebuie evitate, fiind extrem de nocive pentru organism. Se găsesc cu precădere în preparatele procesate, în lactate precum margarina, dulciuri şi snaksuri.

3. Carnea grasă

Greu de digerat, carnea grasă consumată frecvent poate determina apariţia bolilor de inimă, asociate în mod direct cu riscul de a face infarct. De aceea, este indicat să alegi o carne slabă şi să eviţi mezelurile.

4. Cartofi prăjiţi

Aproape toată lumea îi preferă, însă nu mulţi sunt aceia care ştiu cât de mult rău pot face stomacului. Acest lucru se întâmplă din cauza faptului că provoacă refluxul gastric. În plus, stomacului îi ia mai mult timp să îi digere, din cauza cantităţii ridicate de grăsimi conţinute.

5. Fructoza în exces

Alimentele care conţin o cantitate mare de fructoză pot determina apariţia unor simptome destul de neplăcute precum balonarea sau diareea. Potrivit unui studiu publicat în Jurnalul de Gastroenterologie s-a constatat că pacienţii cărora li s-au scos din dietă cu fructoză au avut mai puţine simptome de acest gen. De aceea, este recomandat să consumi în cantităţi moderate merele, pepenele, sparanghelul, mierea şi mangoul.