Multă vreme, colesterolul mărit era considerat o problemă a persoanelor trecute de 50 de ani. Ei bine, în ultimii ani studiile au arătat că şi persoanele tinere se confruntă cu valori crescute ale colesterolului rău (LDL), iar consecinţele nu întârzie să se manifeste: apar afecţiuni cardiovasculare care pot duce la infarct, inclusiv în rândul oamenilor sub 40 de ani. Aşadar, nu este niciodată prea devreme să iei măsuri pentru a ţine nivelul colesterolului sub control. Iar asta o poţi face foarte uşor, cu ajutorul plantelor.

Citeşte şi: Ce este verde şi îmbunătăţeşte puterea de concentrare? Avocado!

Usturoiul

Usturoiul nu doar că dilată vasele de sânge, favorizând o mai bună circulaţiei, ci şi împiedică depunerea colesterolului pe pereţii arterelor. Planta are proprietăţi antifungice, ajută sistemul cardiovascular şi este un antibiotic natural. În plus, usturoiul, ca şi ceapa verde, scade presiunea sangvină, este antifungic, antibacterien şi antiviral şi ajută la creşterea imunităţii. Ideal este consumul usturoiului crud.

Strugurii

Acest fruct bahic a fost considerat dintotdeauna un aliment cu multiple proprietăţi terapeutice: combat calculii renali şi biliari, reduc nivelul acidului uric în sânge, sunt detoxifianţi şi regeneratori, elimină oboseala cronică, stresul şi proasta dispoziţie. Şi, desigur, reduc nivelul colesterolului. Atenţie, însă, strugurii au conţinut mare de zahor, deci nu este recomandat consumul lor seara.

Anghinarea

Plantă-tratament pentru problemele ficatului, anghinarea este foarte utilă şi în hipercolesterolemia cauzată de o alimentaţie dezechilibrată. Deci, pe lângă stimularea funcţiilor hepatice, anghinarea scade nivelul în sânge al colesterolului şi al trigliceridelor, stimulează excreţia colesterolului prin bilă şi limitează stocarea grăsimilor în ficat.

Citeşte şi: 5 cele mai bune antivirale naturale

Scoruşul de munte

Fructele roşii, sferice ale acestui arbore conţin cantităţi importante de tanin, dar şi de vitamina A, C şi vitamine din complexul B (B1, B2, B3). Datorită taninurilor, fructele Scoruşului de munte au proprietăţi astringente. Fiind o sursă bogată de vitamine şi de beta-carotenoizi, ele măresc capacitatea de apărare a organismului, prevenind infecţiile bacteriene şi virale şi ajută la refacerea organismului în perioada de convalescenţă. Mai mult, datorită vitaminelor, fructele sunt extrem de eficiente în reducerea nivelului de colesterol rău. Pot fi consumate proaspete, uscate, sau pot fi preparate ca infuzie.

Legume verzi

Toate verdeţurile şi crudităţile de pe piaţă - spanac, varză, broccoli salată verde, ştevie, lobodă, urzici - reduc colesterolul din sânge. Toate acesea sunt bogate în antioxidanţi şi vitamine. Chiar dacă toate legumele sunt bune pentru inimă, cele verzi sunt benefice în mod particular. Ele conţin luteină şi alte carotenoide ce sunt strâns legate de scăderea riscului asociat bolilor cardiace. Acestea acţionează ca nişte antioxidanţi pentru a scăpa de radicalii liberi dăunători ce se depun pe artere.

Avocado

Despre avocado se spune că este fructul complet. Este extrem de nutritiv, fiind şi o sursă bogată de fibre şi grăsimi mono nesaturate, doi nutrienţi care, ajută la scăderea colesterolului rău (LDL) şi la creşterea colesterolului bun (HDL). În timpul unui studiu din SUA, un număr de adulţi obezi şi supraponderali cu valori mari de LDL care au consumat zilnic câte un fruct de avocado, la finalul perioadei de testare, au obţinut rezultate foarte bune în ceea ce priveşte scăderea colesterolului rău din sânge.