Bertha Benz: „Plec la mama!” Aşa a început povestea automobilului

1 71525 original jpg jpeg

Istoria automobilului este o poveste care începe cu ‘’A fost odată ca niciodată…’’ şi cu celebra replică ‘’Plec la mama!’’. Şi începe cu o femeie. O curajoasă. O nebună, ar zice unii. Bertha Benz a fost cea care a fugit de acasă cu maşina construită de soţul ei şi cu cei doi băieţi ai săi.

Pe 29 ianuarie 1886,Karl Benz,un inginer din Mannheim,şi-a înregistrat automobilul abia construit,un proiect finanţat de soţia sa,Bertha Benz,la Oficiul German Imperial pentru Patente.

Poate că DRP 37435 vi se par nişte cifre oarecare. Dar sunt cifrele cu care a început istoria automobiluli. Este numărul înscris pe certificatul de naştere al primului mijloc de transport care nu era tras de cai. Un document care stă mărturie spiritului vizionar al lui Karl Benz. Începând din 2011,actul a fost inclus în patrimoniul UNESCO,alături de Biblia Gutenberg şi de Magna Carta.

Era 3 iulie 1885 când prima versiune a creaţiei lui Benz ieşea la plimbare pe Ringstrasse la Mannheim. Era propulsată de un motor pe combustie cu o capacitate de 954 cc şi avea o putere de 0,75 CP. Viteza maximă a vehiculului cu 3 roţi era ameţitoare la acea vreme:16 km/h.

Mai târziu,o versiune revizuită,Model III,cu 2.5 cai putere şi capabilă să atingă 40 km/h,a pornit într-o călătorie istorică. Soţia lui Karl Benz,Bertha,alături de cei doi fii ai lor,Eugen şi Richard,a plecat de la Mannheim până în oraşul natal al doamnei Benz,Pforzheim. Mezina familiei,Thilde,a rămas acasă.