Cum să ai un somn de calitate când eşti stresată

1 79443 original jpg jpeg

Stresul afectează calitatea vieţii, iar mulţi dintre oamenii stresaţi ajung să aibă probleme de somn. Organismul eliberează în momentele tensionate cortizol, un hormon care acţionează ca răspuns la stres, dar el poate fi prezent în corp într-o cantitate mai mică sau mai mare.

Iată cum îmbunătăţeşti calitatea somnului când eşti stresată:

Evită cafeaua

Cafeaua este băută pentru menţinerea nivelului de energie, dar cantitatea de cofeină prezentă în băutură poate afecta calitatea somnului. Nu o dată s-a îmtâmplat să nu poţi adormi pentru că ai băut o ceaşcă de cafea după-amiaza, nu-i aşa? Alege în schimb ceaiul verde. Este adevărat că şi el conţine cofeină, dar într-o cantitate mult mai mică. Ceaiul verde este o opţiune bună datorită antioxidanţilor pe care-i conţine.

Mănâncă alimente care induc starea de somnolenţă

Produsele alimentare bogate în proteine şi carbohidraţi complecşi pot induce nevoia de somn. Bea o cană de lapte fiert în care adaugi o lingură de miere. Alte opţiuni sunt: peşte, paste, banană, soia, strugure etc.

Practică câteva exerciţii de respiraţie

Respiraţiile adânci ajută la eliminarea stresului şi îmbunătăţesc calitatea somnului. Trage aer în piept şi ţine-l pentru câteva secunde, după care eliberează din plămâni. Continuă să faci aşa de mai multe ori. Te vei simţi mai relaxată şi vei reuşi să adormi mai repede.

Fă-ţi un duş cu apă caldă

Pune în apa călduţă o jumătate de cană de sare de mare şi câteva picături de ulei esenţial. Magneziul din sare relaxează pielea şi te ajută să te eliberezi de emoţii, încărcându-te cu energia necesară pentru reducerea stresului. Stai în apa caldă mai mult de 20 de minute.

Dormi în timpul zilei

Acest obicei nu este recomandat persoanelor care lucrează în timpul zilei, dar o poţi face în weekend. Somnul din timpul zilei este mult mai calitativ, ajutându-te să te eliberezi de stresul acumulat peste zi.



Recente

hygge jpg
meniu restaurant jpg
detergent lichid de vase jpg
nas infundat pe timpul noptii jpg
Tiramisu cu ceai matcha si kiwi  Sursa foto shutterstock 2287226011 jpg
dieta, creier, longevitate jpg
femeie fericita la birou jpg
Exercitiul simplu de Pilates care te ajuta sa slabesti  Sursa foto shutterstock 1922215715 jpg
Cafea cu pulbere de ciuperci medicinale  Sursa foto shutterstock 1453768808 jpg
Mini pizza rapida  Sursa foto shutterstock 351620420 jpg
crampe musculare jpg
culorile verii 2024 jpg
clickpentrufemei ro (8) jpg
3fYsLk00mMlZ009 SY0PoAAC7DQ Bd6KMwgrGLMAOi9X2fWgxhNf Yx5hyQH4tiLK5cc1YbNiIDh73VtLjYRNDRgjf1CJ8XoPA5vluitqBRefoH43N8UU39rMUMD5YfUCpp3r5uDwKY tQNsuI6oSj8
Uite aici top 3 idei de activități pe care le poți face alături de prietena ta cea mai bună într o sâmbătă după amiaza jpg
Top 5 locatii extraordinare de nunta pentru momentul tau de basm jpg
kl jpg
Rulou cu scortisoara  Sursa foto shutterstock 1381752479 jpg
curatarea castilor  jpg
udarea florilor jpg