Cum să cureți usturoiul ca să se activeze alicina și să fie sănătos

Usturoiul n-ar trebui să-ţi lipsească din dietă. Este benefic pentru curăţarea arterelor, îmbunătăţirea sănătăţii cardiovasculare, eliminarea şi combaterea celulelor canceroase. Pentru a profita de efectele pe care le produce, este nevoie să ştii cum să-l consumi!

image

De-a lungul timpului, usturoiul s-a dovedit a fi mai mult decât un simplu condiment culinar. Îmbogățit cu polifenoli și compuși organosulfurați, acesta a apărut ca un aliat în prevenirea bolilor. Studii numeroase susțin beneficiile usturoiului în combaterea afecţiunilor cardiovasculare, diabetului, tulburărilor metabolice şi chiar a cancerului. Proprietățile sale antioxidante, antiinflamatoare și de reducere a nivelului de grăsimi acumulate în corp îl fac nelipsit din dieta de zi cu zi.

Usturoiul a fost folosit în scop medicinal în Antichitate pentru a trata diverse boli, apoi, în zilele noastre, a captat atenția cecetătorilor datorită proprietăților sale bioactive impresionante. Compuși precum alicina, ajoena și saponinele sunt responsabili pentru efectele terapeutice, acțiunile antioxidante, antiinflamatoare și anticancerigene. Cercetările continue încearcă să valorifice pe deplin potențialul de vindecare al usturoiului.

Aşa folosești usturoiul pentru a fi eficient!

Pentru a fi activat, usturoiul trebuie zdrobit. La zdrobirea usturoiului se activează mai multe substanțe care contribuie la potențialul său nutritiv maxim. Una dintre substanțe este alicina, un compus cu sulf care se formează atunci când usturoiul proaspăt este zdrobit sau tăiat. Alicina este cunoscută pentru proprietățile sale antioxidante, antiinflamatorii și antibacteriene.

Vezi și: Ai curăţat greşit usturoiul până acum. Uite cât e de simplu!

O altă substanţă benefică din usturoi este disulfura de dialil, un metabolit al alicinei, care este produs atunci când este descompus şi care are proprietăți antioxidante și antiinflamatoare. S-alil cisteina este un alt metabolit al alicinei care a fost asociat cu efecte antioxidante și antiinflamatoare.

Toţi acești compuși activi sunt responsabili pentru multe dintre beneficiile pentru sănătate asociate consumului de usturoi, cum ar fi capacitatea antioxidantă, reducerea stresului oxidativ, efectul de scădere a lipidelor.

Te-ar mai putea interesa: Usturoiul, antibiotic natural. Consumul pe stomacul gol face miracole pentru organismul tău în sezonul rece

Modul în care este preparat usturoiul poate afecta cantitatea și disponibilitatea acestor compuși, așa că zdrobirea lui înainte de consum poate ajuta la maximizarea efectelor sale terapeutice și a beneficiilor pentru sănătate.

FOTO: Pixabay



Recente

Rulada cu nuci si scortisoara  Sursa foto shutterstock 1679665513 jpg
slabit jpg
detergent de spalat rufe jpg
fasole alba uscata jpg
Supa rece de legume, Sursa foto shutterstock 668899363 jpg
Cafea sau ceai  Sursa foto shutterstock 2195838791 jpg
imbatranirea prematura este accelerata de felul in care bei apa jpg
Prajitura cu scortisoara  Sursa foto shutterstock 1038045298 jpg
Lasagna cu spanac  Sursa foto shutterstock 362034866 jpg
Exercitii Pilates care iti subtiaza talia  Sursa foto shutterstock 610194995 jpg
ulei de masline jpg
Poza de cover  Care sunt principalele aspecte intalnite la copiii cu tulburare de spectru autist  Iata ce trebuie sa cunosti despre acestea! Copil cu TSA, terapeut, cabinet jpg
gradinarit  jpg
Gogosi cu mas si scortisoara  Sursa foto shutterstock 318892187 jpg
Felul in care dormi conteaza jpg
Ce provoaca manacarimi ale pielii  Sursa foto shutterstock 1169648437 jpg
Placinta cu spanac si branza  Sursa foto shutterstock 1074532910 jpg
pisică albă  foto   Shutterstock jpg
Briose cu mere  sursa foto shutterstock 1468526849 jpg
bicicleta, sala de fitness jpg