Ce opţionale au elevii în clasele V - VIII
Opţionalele urmăresc extinderea competenţelor conţinuturilor din curriculumul-nucleu, care să se încadreze în numărul maxim de ore prevăzut în plaja orară a unei discipline şi care să aibă ca scop lărgirea cunoştinţelor. Iată ce teme se includ la clasele V-VIII.
Opţionalele urmăresc extinderea competenţelor conţinuturilor din curriculumul-nucleu,care să se încadreze în numărul maxim de ore prevăzut în plaja orară a unei discipline şi care să aibă ca scop lărgirea cunoştinţelor.
Opţionalul constă fie din module,proiecte,activităţi sau o disciplină care nu sunt incluse în programa şcolară avansată de autoritatea centrală. În schema orară a fiecărui elev din învăţământul obligatoriu trebuie să existe minimum o oră de opţional.
Opţionalele nu trebuie formulate după modelul competenţelor generale din programa naţională,acesta trebuie să aducă ceva nou din punctul de vedere al formării şi dezvoltării unor capacităţi ale gândirii. Opţionalul poate aprofunda conţinuturile din programa naţională,dar nu se vor repeta aceleaşi activităţi.
Ce opţionale au elevii în clasele V-VIII – opţionalele,menite pentru deprinderea de noi competenţe în şcoala gimnazială
Un opţional urmăreşte ca elevul să deprindă 5-6 competenţe specifice la finalul programei şcolare,pentru ca acesta să fie considerat formulat corect. Până la sfârşitul anului,elevii urmează să atingă anumite abilităţi în urma orei sau orelor de opţional şi cea mai bună metodă de verificare a unui opţional este dacă răspunde concret la întrebarea „ce poate să facă elevul?”.
Atât opţionalele care se extind pe o perioadă de 1 an,cât şi cele pe mai mulţi ani trebuie să definească cât mai clar competenţele generale şi cele specifice pentru fiecare an de studiu. Pentru opţionalele pe mai mulţi ani,se redactează programa opţionalului pe toată perioada,plus explicaţiile progresului explicit al competenţelor de la un an de studiu la altul.
Opţionalele elevilor claselor V – VIII se bucură de o plajă largă de opţionale,care urmăresc aprofundarea unor materii sau învăţarea unor lucruri noi,importante pentru viitorul elevilor. Elevii au foarte multe opţionale din care pot alege,în funcţie de şcoala la care sunt înscrişi,căci fiecare şcoală trebuie să le pună la dispoziţie elevilor programa de opţionale pe noul an şcolar.
Ce opţionale au elevii în clasele V-VIII – elevii pot alege din absolut orice domeniu îi pasionează
Opţionalele se extind de la teme de învăţare a unor instrumente muzicale,prin deprinderi simple de tehnică instrumentală pe pian,chitară sau alte instrumente la opţionale la biologie,cu denumiri precum Corpul uman de la A la Z,Educaţie pentru sănătateşi altele. Bineînţeles,mulţi copii se pot îndrepta către opţionale mai active,cum sunt cele la disciplina educaţie fizică şi sport,care au ca scop îmbunătăţirea stării de sănătate şi vitalităţii,mai ales într-o astfel de perioadă când societatea de azi se confruntă cu problema obezităţii la copii.
Opţionalele de matematică includ diferite competenţe,cum sunt dezvoltarea unui tip de gândire îndreptat către cele două direcţii importante,analitic şi sintetic sau deprinderea cu calcule matematice elementare făcute mintal. Jocul Scrabble poate fi un opţional excelent pentru copiii pasionaţi de matematică,dar şi pentru cei care doresc să îşi dezvolte gândirea creativă,să îşi dezvolte rigurozitatea şi claritatea în gândire.
Opţionalele la limba şi literatura română pot cuprinde materiale despre diferite culturi şi tradiţii cu care românii au intrat în contact în ultimii ani sau aprofundarea unor informaţii ce ţin de rădăcinile culturii,limbii şi civilizaţiei româneşti.