Bacon,şuncă şi cârnaţi 

Dimineaţa începe cu o porţie de bacon însoţită de ouă ochiuri? Chiar dacă sunt alimente săţioase,nu se numără şi printre cele mai sănătoase. Carnea procesată are nitraţi,care pot provoca în timp cancerul colorectal. Aşadar evită preparatele din astfel de carne,cum ar fi salamurile,mezelurile,baconul,şunca şi cârnaţii.

 Cerealele cu adaos de zahăr 

Sunt plăcerea ta vinovată din fiecare dimineaţă. Le combini cu iaurt sau cu lapte şi crezi că sunt cea mai bună opţiune pentru micul dejun. Lucrurile nu stau chiar aşa. Excesul de zahăr din cereale îţi creşte nivelul glicemiei,motiv pentru care vei simţi pe parcursul zilei nevoia să ronţăi câte ceva în timp ce te vei lupta cu oboseala din ce în ce mai accentuată. Alege în schimb fulgii din cereale integrale,care sunt plini de fibre şi proteine.

 Gogoşi şi produse de patiserie 

Nu doar că au un aport considerabil de zahăr,dar sunt făcute şi din făină albă şi grăsimi saturale,surse sigure de carbohidraţi. Aceste grăsimi cresc riscul de cancer şi încurajează acumularea kilogramelor în plus.

Iaurt cu fructe

Într-adevăr este gustos,dar nu trebuie ignorat nici conţinutul de conservanţi şi îndulcitori artificiali care conferă iaurtului acest gust bun şi consistenţa cremoasă. Alege în schimb un iaurt degresat,fără adaos de fructe,care este mult mai sănătos şi cu un conţinut mai redus de substanţe chimice.

Clătite cu ciocolată

Ţi-au mai rămas câteva clătite din desertul de ieri şi crezi că ar fi numai bune pentru micul dejun. Mai bine te-ai răzgândi,deoarece te vei alege doar cu kilograme în plus şi cu o senzaţie de foame la jumătate de oră după ce te-ai ridicat de la masă.


Citeşte şi:

5 variante pentru un mic dejun

3 idei pentru un mic dejun bogat în proteine