Reducerea stresului de la locul de muncă: recomandări pentru angajaţi şi angajatori
Stresul de la locul de muncă poate deveni principalul motiv pentru care angajaţii se confruntă cu perioade mai grele, atât din punctul de vedere al performanţei, cât şi la nivel personal. Deoarece stresul poate provoca afecţiuni mai grave odată cu expunerea îndelungată la acesta, angajatorii trebuie să ia măsuri cât mai repede pentru a îmbunătăţi condiţiile de muncă.
Ritmul în care se mişcă întreaga societate în momentul de faţă poate face stresul să pară o componentă normală a vieţii de zi cu zi, dar acest lucru este departe de adevăr. Iată câteva idei de implementat, atât din perspectiva angajatului, cât şi a angajatorului.
Oferirea beneficiilor suplimentare
Ca femeie, eşti deja supusă unor inegalităţi în societate şi, poate, chiar şi la locul de muncă. Acestea pot să dăuneze vieţii profesionale prin intensificarea stresului. În urma discuţiilor la nivel de management, beneficiile suplimentare pot fi oferite după perioadele intense de muncă sau în condiţiile precum cele impuse de pandemie. Stresul care apare într-o situaţie fără precedent, supusă la schimbări poate fi gestionat cu ajutorul încurajării concediilor oferirea de modalităţi de relaxare chiar la locul de muncă.
Program de lucru flexibil, mai multe zile libere, dar şi tichete de vacanta de la Up Romania pot ridica moralul tuturor în perioadele stresante. Ca angajat, discută cu liderii despre problemele cu care te confrunţi zi de zi la muncă, deoarece prin comunicare şi transparenţă poţi rezolva chiar şi conflictele serioase.
Schimbă atitudinea şi perspectiva
Cu toţii suntem acaparaţi de problemele zilnice, atât cele personale, cât şi cele care privesc munca. Indiferent de domeniu, te poţi confrunta cu perioade în care stresul devine din ce în ce mai profund şi prezent. Pentru a face faţă cu brio fiecărei zile şi pentru a reduce stresul, ai nevoie de o schimbare de atitudine şi perspectivă. Iată ce poţi face:
Fii asertivă
Comunică mereu clar ceea ce-ţi doreşti şi care sunt lucrurile de care ai nevoie. Chiar şi atunci când eşti pusă în situaţii negative, acţionează cât mai concis şi la subiect.
Bazează-te pe acţiune
Stresul apare adesea în urma gândurilor negative pe care le ai faţă de o anumită problemă din viaţa ta. Prea multe gânduri şi prea puţine acţiuni pot duce la acumularea îngrijorărilor. Bazează-te pe fapte şi setează-ţi obiective clare.
Creează-ţi o rutină
Dacă pandemia ţi-a afectat semnificativ viaţa profesională, revenirea la o rutină bine stabilită te va ajuta să eviţi situaţiile care te copleşesc şi care, în final, duc la şi mai mult stres.
Creează posibilitatea de relaxare la locul de muncă
Atât ca angajat, cât şi ca angajator este esenţial să transformi spaţiul de lucru într-un mediu cât mai confortabil şi relaxant. Dacă lucrezi la birou, decorează-ţi spaţiul pe gustul tău, cumpără-ţi plante şi flori şi include elemente care te fac să zâmbeşti în fiecare zi. Angajatorii pot amenaja cât mai multe spaţii de lounge, dar se pot folosi şi de designul general pentru a transforma spaţiul într-unul cât mai prietenos. Având în vedere că oamenii petrec o bucată bună din fiecare zi la muncă, au nevoie de siguranţă şi confort în fiecare moment. Stresul poate deveni o noţiune necunoscută într-un colectiv care se bucură de un birou pus la punct după cerinţele moderne.
Sănătatea ta psihică şi fizică depinde de un nivel redus de stres la locul de muncă. Nu uita să creezi limite cât mai bine definite între viaţa profesională şi cea personală şi să acţionezi cu o atitudine conştientă şi prezentă în fiecare zi.
Sursa foto: pexels.com