Treburi casnice perfecte pentru gestionarea stresului

Să faci ordine în casă, să speli pe jos sau vasele nu este tocmai ceea ce îţi vine în minte când vrei să te relaxezi. Unele activităţi casnice au un efect extraordinar: fac stresul să dispară. Încearcă-le în perioadele tensionate!

image

Un nivel ridicat de cortizol, hormon al stresului, poate face ravagii în corpul tău. Potrivit unui studiu la care au participat adulți de vârstă mijlocie, stresul nu numai că afectează memoria, ci poate fi corelat cu contracția creierului. Unele activități casnice au efectul de a relaxa şi combate epuizarea.

Spălarea vaselor

Poate nu ţi-ai dat seama, dar spălarea manuală a vaselor combate stresul şi nervozitatea. Potrivit unui studiu apărut în publicaţia „Mindfulness”, o abordare conștientă a spălării vaselor ar putea reduce stresul. Un eșantion de 51 de studenți au testat metoda şi s-a observat o creştere a elementelor de afect pozitiv, adică inspirație, și o scădere a elementelor de afect negativ, mai precis nervozitate. Cu alte cuvinte, dacă speli vasele cu atenţie, te vei distanţa de tot ceea ce te face stresat şi enervat.

Citeşte şi: Arde caloriile fără să ai habar!

Curăţenia sau ordonarea lucrurilor

Dezordinea stresează mai mult femeile. O arată un studiu publicat în „Jurnalul de Personalitate și Psihologie Socială” care a urmărit să vadă modul în care cuplurile căsătorite se descurcă şi se simt în case dezordonate. La o mare parte dintre soții s-a observat o creştere a nivelului de cortizol pe parcursul zilei. Cele care nu se simţeau aglomerate de diverse lucruri au avut niveluri de cortizol care tindeau să scadă în timpul zilei.

Ce alte activităţi neplăcute alungă stresul

Exerciţiile fizice în grup

Mersul la sală este o corvoadă pentru unii, iar mişcare făcută în cadrul unui grup poate fi puțin jenantă, mai ales dacă nu ești la același nivel cu ceilalți. Potrivit unor cercetări despre care s-a discutat în „Jurnalul Asociației Americane de Osteopatie”, exercițiile efectuate în grup sunt benefice pentru reducerea stresului cu 26% spre deosebire de cele făcute individual.

Vezi şi: Greşeli de curăţare a aparaturii electronice

Confruntarea eșecurilor

Un alt studiu recomandă ca, indiferent cât de neplăcut ar fi, să încerci să pui hârtie sau să vorbeşti despre eşecurile tale. Rezultatele studiului au apărut în „Frontiers in Behavioral Neuroscience” şi arată că, dacă vei scrie despre eșecurile din trecut, vei reuşi să-ţi atenuzi răspunsurile cortizolului, dar și deficitul de atenție provocat de stresul psihosocial. Această activitate îţi permite să vezi un nou factor de stres ca fiind mai puțin stresant, reducându-i efectele fiziologice și comportamentale.

FOTO: Shutterstock