Întinereşti mâncând. Alimente cu retinol, vitamina care întârzie îmbătrânirea

Sigur ai auzit de retinol ca ingredient al unor produse cosmetice, dar ştiai că se găseşte și în alimente? Află care sunt acestea şi cum să întârzii îmbătrânirea!

image

Retinolul este cunoscut pentru faptul că întârzie îmbătrânirea. Se mai numește și vitamina A și îl poți găsi în alimente. Prin alimentaţie, îţi procuri retinolul fără a avea probleme cu iritaţiile pielii.

Retinolul sau vitamina A se găsește în mod normal în produsele de origine animală și este esențială pentru menținerea sănătății pielii, stimulând producția de colagen, estompând ridurile și promovând regenerarea celulară, pentru a lăsa în urmă celulele moarte.

Efectele benefice ale retinolului în dietă

Consumul adecvat de vitamina A, la fel ca toți nutrienții esențiali, este esențial pentru o sănătate bună, deoarece întinerește pielea, menţine sănătatea ochilor și sistemul imunitar, contribuie la metabolismul fierului. Este un antioxidant puternic cu efect protector împotriva radicalilor liberi care provoacă oxidarea celulară. Astfel, ajută la combaterea îmbătrânirii celulelor, intervine în formarea și întreținerea țesuturilor și ajută la evitarea infecțiilor.

Te-ar mai putea interesa: Retinolul, secretul tenului catifelat

Cele mai bune surse alimentare de retinol

Pentru un plus de retinol din alimente, ai grijă să consumi cât mai des: ficat de vită şi porc, ardei iute, spanac (100 de grame de spanac conţine până la 771 de micrograme de vitamina A). Pe lângă retinol, spanacul este bogat în fibre, vitamina C, vitamina B, vitamina E şi minerale (fier, potasiu, magneziu, mangan). Şi ierburile aromatice uscate şi proaspete îţi aduc un plus de vitamina A. Mărarul este una dintre cele mai bune surse vegetale, dar şi alte ierburile aromatice ţi-l oferă: oregano, pătrunjel, dafin, cimbru.

Vezi şi: Modalităţi simple de reducere a ridurilor

Morcovul și cartoful dulce conţin vitamina A. În general, legumele portocalii și gălbui au caroten. La acestea, se adaugă oul, cu 591 micrograme de vitamina A la fiecare 100 g.

FOTO: Shutterstock



Recente

166d3894 a416 cdfa 44c9 b913f555bdf1 jpg
ok baie amenajata cu cada jpg
ten frumos  foto   Shutterstock jpg
cremă de plajă  foto   Shutterstock jpg
Prajitura cu zmeura, caramel si migdale  Sursa foto shutterstock 222868774 jpg
Aurul verde contine colagen si previne caderea parului  Sursa foto shutterstock 156425315 jpg
Ghid de calatorie cu copiii  Sursa foto shutterstock 622990619 jpg
Painici cu usturoi  Sursa foto shutterstock 85029145 jpg
carente jpg
Alimente inghetate jpg
clickpentrufemei (1) jpg
Tarta de vara  Sursa foto shutterstock 2021914094 jpg
stres jpg
constipație jpg
Alimentele ultraprocesate jpg
Floarea de hartie este si remediu naturist  Sursa foto Pixabay jpg
Legume cu usturoi  Sursa foto shutterstock 1790228171 jpg
căldură  foto   Shutterstock jpg
dulap cu haine jpg
Curățenia și ordinea de acasă nu au fost niciodată atât de simple jpg