Remedii naturiste pentru picioarele reci

remedii pentru picioare umflate jpeg

Picioarele reci au devenit o problemă comună la persoanele cu circulaţia sângelui lentă. Fiziologic, picioarele devin reci atunci când sângele oxigenat nu ajunge la picioare din cauza circulaţiei proaste. În cazul în care circulaţia se îmbunătăţeşte, problema dispare.

Cu toate acestea,extremităţile reci persistente pot fi un simptom al altor probleme de sănătate,cum ar fi anemia,sindromul de oboseală cronică,sindromul picioarelor neliniştite,neuropatie periferică sau leziuni ale nervilor,boli vasculare periferice,diabet,hipotiroidism,boala Raynaud şi hipotermie.Deficienţele nutriţionale,abuzul de alcool şi fumatul excesiv sunt consideraţi factori care contribuie la picioarele reci. În cazul în care picioarele reci sunt însoţite de simptome suplimentare,cum sunt schimbările de culoare a pielii,amorţeală sau senzaţii de furnicături,răni deschiseşi piele strânsă sau întărită,solicită imediat asistenţă medicală.Motivele pentru picioare reci diferă de la persoană la persoană,aşadar consultă un medic pentru un diagnostic corect,dacă ai această problemă frecvent. Între timp,poţi încerca unele remedii simple şi eficiente acasă pentru a rezolva problema.

Iată câteva remedii pentru picioarele reci:

1. Masaj cu ulei cald

Masajul picioarelor este un mod simplu şi terapeutic pentru a restabili căldura. Acesta stimulează fluxul de sânge la extremităţi. În plus,masajul regulat la picioare te ajută să le menţii sănătoase şi fără multe alte probleme.

Foloseşte ulei de măsline,de cocos sau de susan încălzit în cuptorul cu microunde timp de câteva secunde. Aplică-l cald pe picioarele reci. Masează uşor,dar ferm cu degetele,începând de la talpă la glezna timp de 10 minute. Repetă la fel şi cu celălalt picior. După masaj,pune în picioare nişte şosete de bumbac. Repetă acest mic tratament în fiecare zi,înainte de a merge la culcare şi dacă este necesar şi în timpul zilei.

2. Hidroterapia

Hidroterapia este una dintre cele mai simple metode pe care le poţi încerca acasă pentru a restabili căldura la picioare. La hidroterapie se foloseşte apă rece şi caldă. Apa caldă înmoaie picioarele şi ajută la îmbunătăţirea circulaţiei,în timp ce apa rece ajută la reducerea simptomelor. Pune în două vase apă,în unul rece,iar în celălalt caldă. Ţine picioarele în apă câte două minute apoi continuă alternativ între cele două vase 15-20 minute. Usucă picioarele şi pune şosete calde. Repetă de câteva ori pe zi.

Notă:Poţi amesteca câteva picături de ghimbir,rozmarin,mentă sau ulei esenţial de chiparos în apă.

3. Gimbirul

Acesta ajută la circulaţia sângelui şi la combaterea extremităţilor reci. În plus,conţine compuşi,cum sunt gingerol şi zingerone care au un efect de încălzire asupra organismului. Poate reduce riscul de formare a cheagurilor de sânge.

Într-un vas,pune două ceşti de apă peste care pui o felie de ghimbir şi îl dai la fiert. Adaugă un pic de miere şi îl bei de 2-3 ori pe zi.

Fierbe o oală de apă cu o mână de ghimbir tăiat felii. Lasă-l să se răcească,apoi înmoaie picioarele în această soluţie 15 minute,de două ori pe zi.

4. Ceaiul verde

Ceaiul verde este considerat un remediu natural preţios pentru picioare reci. Consumul de ceai verde îmbunătăţeşte funcţionarea vaselor de sânge care este transportat prin intermediul corpului,inclusiv la picioare.

Bea 2 sau 3 ceşti de ceai verde pe tot parcursul zilei. Pentru a face ceai verde,adaugă 1 linguriţă de frunze de ceai verde la o cană de apă fierbinte,pe care o acoperi 5 minute pentru a face infuzie. Îndulceşte-l cu miere şi îl bei.

5. Creşte consumul de fier

Cei care suferă de anemie sau deficit de fier au adesea mâinile şi picioarele reci. Acest lucru se întâmplă pentru că sângele cu un nivel scăzut de hemoglobină nu poate oferi o aprovizionare adecvată de oxigen la diferite

şi ţesuturi.

Femeile cu vârste cuprinse între 19 şi 50 de ani au nevoie de 18 mg de fier pe zi,în timp ce bărbaţii din aceeaşi categorie de vârstă au nevoie de 8 mg pe zi.

Pentru a lupta cu deficit de fier,mănâncă alimente bogate în fier,cum sunt merele,lintea,ficatul,carnea roşie,spanacul,făina de soia,tofu,migdalele,caisele uscate,măslinele,cerealele,stridiile şi sparanghelul.

 6. Mănâncă alimente bogate în magneziu  

Magneziul este un alt nutrient necesar pentru buna circulaţie şi absorbţie a vitaminei D. Fără suficient

,ai mai multe şanse de a suferi de picioare reci,precum şi de mâini.

Organismul nu poate stoca magneziu pentru foarte mult timp,de aceea este esenţial să se includă regulat alimente bogate în magneziu în dieta ta. Femeile au nevoie de până la 300 mg de magneziu pe zi.

Surse bune de alimente bogate în magneziu sunt spanacul,muştarul,broccoli,algele marine,avocadoul,castraveţii,fasolea verde,cartofii la cuptor,cerealele integrale,seminţe de dovleac,de susan şi migdalele.