Învaţă să spui mulţumesc

Atunci când mulţumeşti unei persoane sau pur şi simplu, simţi recunoştinţă pentru lucrurile bune din viaţa ta, pui accent pe aspectele care îţi fac plăcere. Amintirile plăcute vor declanşa producerea serotoninei, iar tu automat vei începe să ai o stare de bine. Această tehnică este folosită adesea pentru tratarea depresiei.

Nu amâna rezolvarea problemelor

Creierul este mereu activ şi niciodată nu încetează să caute soluţii pentru orice problemă care te îngrijorează. Acest lucru te face să consumi multă energie şi în acelaşi timp, creierul oboseşte, iar tu te vei simţi nervoasă. De fiecare dată când vei lua o decizie care va aduce rezolvarea problemelor, creierul va calma sistemul limbic, drept recompensă, ceea ce te va face să vezi lucrurile într-o lumină mai pozitivă. Aşa că nu lăsa să se acumuleze problemele şi rezolvă-le cât mai repede posibil.

Bucură-te de îmbrăţişări

Deoarece omul e prin natura sa o fiinţă socială, interacţiunea este extrem de importantă, chiar vitală. Este cunoscut faptul că în primele 6 luni de viaţă, pentru a de dezvolta armonios şi sănătos, bebeluşii au nevoie să fie ţinuţi în braţe în mod constant. S-a constatat că atingerile, în special îmbrăţişările, au puteri vindecătoare şi pot ajuta să îţi revii mai rapid după ce ai avut o răceală. Dacă te izolezi, creierul resimte acest lucru exact ca pe o durere fizică şi va contribui la alterarea stării emoţionale, în anumite cazuri putând duce chiar şi la depresie.

Învaţă lucruri noi

Când înveţi lucruri noi, creierul va simţi nevoia continuă de adaptare la schimbări, recompensându-se cu dopamină, hormonul fericirii, în încercarea de a asimila noile informaţii. Dacă vrei să fii fericită, nu te teme să încerci ceva nou, fie că schimbi mediul în care îţi petreci timpul, fie că experimentezi lucruri pe care nu le-ai mai făcut până în prezent.