Cum îți dai seama că suferi de astenie de toamnă. Plus, metode eficiente de prevenție

Dacă în această perioadă te confrunți cu stări de tristețe, cu lipsă de energie sau chiar cu insomnii, poți să fii victima asteniei de toamnă, o problemă care apare la schimbarea sezonieră și la reducerea orelor de lumină solară. 

image

Astenia de toamnă este un sindrom care poate să apară pe măsură ce zilele devin scurte și răcoroase. Toamna, odată cu scăderea temperaturilor și cu reducerea orelor de lumină, organismul nu mai are aceeași energie, de unde și oboseala, epuizarea și lipsa de chef. Astenia poate să aducă la pachet și alte simptome, precum: îngrijorare, frică, iritabilitate, somnolență și lipsă de apetit. 

Citește și: De ce apare astenia de toamnă 

În spate există o explicație științifică! 

Desigur, astenia de toamnă are în spate o explicație științifică! Acest sindrom se întâmplă, deoarece odată cu scăderea luminii solare, scade și nivelul de serotonină, hormonul fericirii și crește melatonina, hormonul responsabil de odihnă, generând o stare de oboseală și de iritabilitate. În plus, potrivit „StarInsider” finalul concediilor de vară, preocupările și îngrijorările din acest an, (cum ar fi pandemia de coronavirus, efectele războiului sau criza financiară) se pot resimți acum. 

Vezi și: Te simți obosită după ce ai mâncat? Iată de ce! 

INFO: Atât diagnosticul, cât și tratamentul este dat de psiholog sau de către medicul psihiatru. Însă dacă simți o modificare în ceea ce privește starea ta de spirit, este bine să încerci să iei câteva măsuri preventive. 

Ce poți face în privința asta?

  • Protejează-ți sănătatea și întărește-ți sistemul imunitar. Adoptă o alimentație bazată pe legume, leguminoase, fructe și pește. Pentru reducerea oboselii, este bine să consumi aceste alimente
  • Exercițiile fizice și sportul în aer liber îți pot îmbunătăți dispoziția, deoarece mișcarea eliberează hormoni ai fericirii; 
  • Încearcă să petreci cât mai mult timp în aer liber, la aer curat. Asta pentru că întunericul accelerează simptomele asteniei;
  • Planifică-ți evenimentele frumoase din viața ta, precum: Crăciunul alături de familie,  petrecerea de Halloween, noaptea de Revelion, ziua de naștere etc. Acest lucru te va ajuta să ai o preocupare constantă; 
  • Asigură-te că dormi 7-8 ore pe noapte;
  • Evită să consumi băuturi alcoolice, cafea și alte lichide care conține cofeină. 

Știai că…alimentele care conțin vitamina C te protejează împotriva schimbărilor de temperatură? Adaugă, cu încredere, în meniul tău portocale, mandarine, ardei gras, usturoi și struguri! 

Sursă foto: Shutterstock  



Recente

shutterstock 1494529091 jpg
model anul 2021  sursa   Instagram jpg
close up beautiful woman wearing necklace pearl bracelet jpg
exercitii pentru posterior shutterstock 481861576 jpg
Planifica ti vacanta de vara din timp jpg
curatenie jpg
Insula Queimada, din Brazilia jpg
foto  jpg
Ce stiluri de design interior sunt in tendinte pentru amenajarea bucatariei jpg
Cum sa ti mentii urechile curate in mod corect  Sursa imagine shutterstock 1689079585 jpg
2 jpg
haine pentru doamnele cu parul carunt jpg
Efectele secundare ale pastilele pentru somn jpg
Regina adâncurilor, scufundări  sursa   Shutterstock jpg
otet jpg
Click! pofta buna jpg
Cele mai bune alimente pentru rinichi  jpg
Maini tinand un pahar cu apa jpeg
haine  jpg
pliculețul de ceai  sursa   Shutterstock jpg