Odinioară, clătitele erau consumate mult mai des, fiind făcute din apă, făină, ouă şi sare, şi înlocuiau pâinea. Astăzi este un dulce, la care adăugăm zahăr, lapte, unt, dulceaţă, ciocolată. Prin urmare, numărul de calorii creşte odată cu ingredientul adăugat în plus.
 
Potrivit nutriţioniştilor, la o masă, putem mânca de la 3 până la 6 clătite, dar, desigur, pentru bărbaţi şi femei, cantitatea este diferită. Pentru o femeie, recomandarea este de 3-4 clătite, pentru un bărbat - 6 bucăţi.  În ambele cazuri, trebuie să ţinem cont de umplutura clătitelor.
 
 

Cele mai indicate umpluturi pentru clătite

Ideal ar fi să mâncăm clătite fără zahăr şi cu o umplutură pe bază de proteine: carne de pui sau de vită, ciuperci, brânză de vaci. Va fi o gustare sănătoasă şi săţioasă în acelaşi timp. 
Variantele cu gem, dulceaţă sau cu ciocolată nu sunt printre opţiunile cele mai indicate, dacă ţii la siluetă. Chiar şi înlocuirea acestor umpluturi cu fructe coapte nu te va ajuta să scazi din numărul de calorii. 
Varianta de mijloc ar putea fi următoarea: ca masă principală- două clătite cu carne, iar pentru desert- o singură clătită cu dulceaţă. 
 
Persoanelor cu boli de stomac, ulcer, le este recomandat să nu exagereze cu consumul de clătite. O opţiune mai sănătoasă sunt cele din dovlecei, morcovi, făină de hrişcă. 
 
 
Sursă foto: Julia Pleskachevskaia  Shutterstock.com