De ce rădăcinoase? Pentru că ne dau energie,ne întăresc sistemul natural de apărare a organismului,ne feresc de carenţe de vitamine şi minerale,dar şi de anemie,şi,în plus,potolesc foamea.

Sfecla roşie este un puternic  detoxifiant

Sucul de sfeclă roşie este recomandat în curele de detoxificare,mai ales pentru persoanele care au o dietă bogată în grăsimi de origine animală. Lichidul stimulează eliminarea rapidă a toxinelor din ficat,iar cura poate dura şi trei săptămâni. Este recomandat să bei unul-două pahare cu suc pe zi,între mese. Pe parcursul dietei,nu ai voie să foloseşti sare pentru condimentarea alimentelor şi trebuie să bei cel putin doi litri de apă,în fiecare zi.

În plus,prin conţinutul de vitamina K,sucul de sfeclă roşie favorizează coagularea sângelui şi ajută la menţinerea sănătăţii sistemului osos,prevenind osteoporoza.

Morcovii „taie“ pofta de mâncare

Abundă în beta-şi alfa-caroten,precursori ai vitaminei A,două ingrediente care elimină toxinele din organismul tău. Morcovii sunt o sursă bună şi de potasiu,fiind indicaţi în afecţiunile cardiovasculare,dar sunt apreciaţi şi pentru proprietăţile lor depurative. Ei reglează microflora intestinală şi elimină paraziţii intestinali.

Consumaţi zilnic,morcovii te vor face să te simţi plină de energie şi sănătoasă,însă cel mai important este că,odată asimilaţi în dieta ta zilnică,datorită cantităţii lor de iod şi fibre,te vor ajuta  să pierzi kilogramele în plus.

Ţelina favorizează digestia

Absoarbe toxinele şi substanţele cu potenţial cancerigen din organism,ducând la eliminarea rapidă a acestora,stimulând digestia şi acţionând benefic în cazul anumitor afecţiuni ale stomacului,ale pancreasului şi ale ficatului. Face bine şi în cazul colicilor renale,datorită proprietăţilor sale diuretice. Rădăcinile de ţelină conţin substanţe care scad colesterolul „rău“ şi împiedică dezvoltarea celulelor canceroase. În plus,această legumă prezintă o mare concentraţie de calciu,în formă pură. Acesta acţionează direct asupra metabolismului,eliminând grăsimile din organism.

PONT!

Glucidele pe care le conţin rădăcinoasele previn şocurile insulinice şi creşterea/scăderea bruscă a glicemiei. Consumă morcovii,ţelina şi sfecla roşie crude sau preparate în vapori de apă,pentru a evita
caramelizarea lor.

Meniu pentru o zi

La micul dejun:

O omletă făcută fără ulei,dintr-un ou,la care adaugi o felie de şuncă presată,tăiată bucăţele şi un pahar cu suc de morcovi.

Între mese:

Gustările tale pot consta în bucăţi de sfeclă roşie,fiartă sau coaptă,cinci feliuţe mici.

Pentru prânz:

Îţi poţi face de acasă o salată de „crudităţi“ din doi morcovi,două mere,o ţelină mică,un piept de pui cât o palmă,la care poţi adăuga un sos de 100 de grame de iaurt bio sau jumătate de lămâie stoarsă.

La cină:

100 de grame de castraveţi cu lămâie şi 250 ml de suc de sfeclă roşie,la care adaugi şi o felie de pâine neagră/integrală,prăjită.