Vara,grătarele pe cărbuni,în aer liber,sunt la ordinea zilei:în jurul lor se adună familia,prietenii,şi bucăţile suculente de carne sunt consumate de cei mari şi cei mici – fiindcă,nu-i aşa,sunt preparate sănătos.

Iată câteva trucuri,pentru carnea pe grătar să fie într-adevăr un aliment benefic în dieta ta:

1.     Nu lăsa carnea în contact cu flăcările. Fii atentă să nu laşi carnea pe flacără mare,ceea ce are drept rezultat pârlirea ei. Consumul de carne arsă are,pe termen lung,efect cancerigen.

2.     Prepară carnea la temperaturi mici sau medii. Când temperaturile sunt mari,şi când carnea este supusă direct acţiunii flăcărilor,se pot forma compuşi numiţi amine heterociclice şi hidrocarburi aromatice policiclice,care sunt substanţe cancerigene recunoscute.

3.     Marinează carnea. E bine ca,înainte de a pune carnea pe grătar,să o laşi la marinat în ulei de măsline şi zeamă de lămâie. Cercetările arată că aceste două ingrediente,în afară de faptul că aduc arome suplimentare şi împiedică carnea să se usuce,au capacitatea de a reduce seminificativ formarea compuşilor cancerigeni.

4.     Nu folosi carne prea grasă. Aminele heterociclice şi hidrocarburile aromatice policiclice au şanse mai să se formeze când grăsimile sunt supuse acţiunii temperaturilor ridicate,sau acţiunii directe a flăcărilor.

5.     Îndepărtează excesul de grăsime de pe carne. Motivele au fost enumerate mai sus.

6.     Asezonează cu plante aromatice,proaspete sau uscate. Busuiocul,menta,rozmarinul,cimbrul,oregano,salvia,adăugate în marinade,reduc semnificativ şansele formării hidrocarburilor aromatice – şi dau un gust minunat,pe deasupra.

7.     Nu arde legumele. Nici legumele preparate la grătar nu trebuie preparate excesiv. Căldura,se ştie,descompune vitamina C şi cele din complexul B,care au efect de neutralizare a eventualilor compuşi cancerigeni.

8.     Adaugă legume din belşug. Când faci grătar,nu prepara numai carne,ci adaugă şi belşug de legume,care îţi oferă vitamine,fibre,arome şi substanţe nutritive.

9.     Foloseşte legume crucifere. Broccoli,conopida,varza,folosite sub formă de garnituri care însoţesc carnea la grătar,au în compoziţie compuşi cu rol anti-cancerigen,numiţi izotiocianaţi.

10.  Curăţă grătarul înainte şi după folosire. Operaţiune reduce cantitatea de alimente arse pe care o vei ingera. Alimentele arse duc la formarea în organism a radicalilor liberi,care sunt cauza îmbătrânirii premature,a diverselor boli şi a cancerului.

Citeşte şi:

Mâncarea sănătoasă ţine cancerul la distanţă

Stil de viaţă anticancer