Pauzele lungi dintre mese,sau mai rău,săritul uneia dintre ele,duce la scăderea cantităţii de glucoză din sânge. În consecinţă,te vei simţi din ce în ce mai obosită,iar organismul tău îţi va cere ceva dulce pentru a-şi încărca bateriile cu energie. De obicei,acest moment este seara,atunci când caloriile consumate nu mai sunt transformate în energie,ci în grăsime. Totuşi,anumite alimente sunt permise,în cantităţi moderate,chiar şi la orele târzii ale nopţii.

O salată de fructe

Este cea mai bună gustare pentru care ai putea opta atunci când îţi este poftă de ceva dulce. Deşi este mai tentant un baton de ciocolată,zahărul natural din fructe nu îngraşă la fel de mult precum cel din alimentele procesate. Alege fructe cu un conţinut scăzut de calorii,precum mere,pere,portocale,cireşe şi căpşuni. Pe lângă faptul că au un conţinut ridicat de fibre,care-ţi oferă o senzaţie de saţietate de lungă durată,fructele proaspete conţin şi vitaminele B,C,D şi E care te ajută să slăbeşti mai uşor. Ai grijă la dimensiunea salatei! Porţia ideală nu trebuie să fie mai mare decât o cupă de îngheţată.


Citeşte şi:

Gustări sănătoase,ideale în dietă

Gustări sub 200 de calorii


Un iaurt slab

Poţi păcăli senzaţia de foame şi prin consumul de alimente bogate în proteine. La fel ca şi fibrele,alimentele de acest gen sunt digerate mai greu de stomac şi astfel te vei simţi sătulă mai mult timp. Un păhărel cu iaurt degresat este o gustare sănătoasă şi delicioasă. Evită-l pe cel cu fructe,deoarece conţine multe zaharuri. Dacă vrei să-i îmbunătăţeşti gustul,poţi tăia în el 2-3 căpşuni sau un sfert de măr.

Cereale pe post de gustare

Cine spune că cerealele suntbune doar la micul dejun? Cerealele integrale,cum ar fi fulgii de ovăz sau de grâu,sunt o sursă importantă de fibre,care-ţi vor potoli foamea pentru o perioadă lungă de timp. Amestecă o mână de cereale cu o jumătate de pahar de lapte sau de iaurt şi bucură-te de o gustaretârzie,fără să-ţi fie frică de repercursiuni asupra siluetei.

Caseta Specialistului

Mădălina Indrie

Medic specialist diabet,nutriţie şi boli metabolice

Recomandarea de a nu mânca după ora 18 se încadrează la categoria de mituri,neavând în spate confirmarea studiilor clinice,a ghidurilor clinice sau de alimentaţie. Ora 18 nu este o ora de „cotitură“în metabolismul nostru,lucrurile nu se schimbă radical la 18:05 comparativ cu 17:55. Recomandarea nutriţională este de a lua micul dejun şi celelalte mese principale ale zilei plus/minus gustări,în funcţie de senzaţia de foame. Înţelept este să luaţi cina,indiferent de oră,dar să fie una uşoară,iar acest lucru îl vom putea realiza dacă nu sărim peste celelalte mese. Printre cele mai indicate alimente la cină sunt legumele,zarzavaturile şi fructele:salată de crudităţi,sote de legume,legume la abur cu un sos pe baza de iaurt sau muştar,salată de fructe. Alimentele bogate în amidon (cartofi,paste,orez,mămăligă) pot intra în discuţie în funcţie de metabolismul fiecăruia.