Procesul de gătire a anumitor legume duce la descompunerea structurii lor celulare,ceea ce uşurează asimilarea elementelor nutritive în organism.

Spanacul

Spanacul gătit este mai uşor asimilat de organism,iar compuşii săi nutritivi  -calciu,fier,magneziu,luteină,betacaroten-sunt absorbiţi mai uşor. Spre exemplu,cantitatea de calciu absorbită de organism se triplează atunci când găteşti spanacul.

Ciupercile

A găti ciupercile nu este numai opţiunea cea mai sănătoasă,dar şi cea mai sigură. Pentru că există o mulţime de ciuperci care devin total nepericuloase doar atunci când sunt gătite,iar cele care se pot consuma crude sunt greu de digerat.

Ciupercile au o structură celulară foarte dură,prin urmare procesul de gătire are menirea de a elibera substanţele lor nutritive,de a le face mai uşor de asimilat şi de a neutraliza eventualele toxine pe care le-ar putea conţine.

 Roşiile

Prin gătire,se eliberează din roşii cantităţi mai mari de licopen,un antioxidant puternic care previne apariţia bolilor cardiovasculare şi a cancerului. Consumate crude,roşiile oferă organismului doar 4 % din cantitatea totală de licopen conţinută.

 

Citeşte şi:

Grăsimea de pe burtă te lasă fără ţinere de minte

4 afecţiuni care pot fi moştenite de la mamă