Cei mai mulţi iubitori de sport ar spune fără să stea pe gânduri,că cele mai eficiente exerciţii fizice care transformă grăsimea de pe burtă în „pătrăţele“ sunt abdomenele.

Din păcate,toate felurile de abdomene din lume nu pot face acest lucru. E adevărat că dacă urmezi programe de fitness,care includ exerciţii pentru abdomen,de grade diferite de dificultate,poţi obţine masa musculară în această zonă.

Însă muşchii vor fi ascunşi sub un strat moale de grăsime. Tot ce trebuie să faci este să-l elimini prin metode care dau rezultate mai bune.

Abdomenele rezolvă parţial problema,însă este nevoie de măsuri care pot îndepărta o masă mai mare de grăsime corporală.

Exerciţii fizice de tip cardio

Dacă şedinţele tale de sport nu pot elimina şi stratul de grăsime de pe abdomen,încearcă exerciţii de tip cardio,care implică un efort fizic mai intens.

Cele mai eficiente,care pot arde un număr mare de calorii,sunt exerciţiile de alergat,de înot,săritul corzii,drumeţiile şi şedinţele de aerobic de tip cardio.

Toate acestea pot reduce grăsimea de pe burtă,dacă în timp sunt alternate vitezele de executare a exerciţiilor.

Dietă cu grăsimi bune

Un aliat în lupta împotriva grăsimii de pe burtă sunt alimentele care includ acizi graşi monosaturaţi,cum sunt avocado,nucile,seminţele şi uleiul de măsline.

Evită produselecare conţin grăsimi de tip trans,ca biscuiţii din comerţ cu margarine,cei uscaţi de tipul fursecurilor şi,în general,sortimentul de pâine albă.

De asemenea,dacă pe etichetele produselor scrie că au în compoziţie uleiuri partial hidrogenate,e mai bine să le laşi pe raft.

Alte alimente care luptă cu grăsimile acumulate în corp sunt afinele şi ananasul. Lactatele degresate au puţine calorii şi un conţinut important de proteine,care pot combate grăsimile.

Stresul produce cortizol,hormonul apetitului

Un alt motiv care înhibă reducerea stratului de grăsime din zona burţii este stresul.Acesta stimulează producţia de cortizol,cunoscut ca hormonul care are o strânsă legătură cu creşterea poftei de mâncare şi,implicit,a acumulării de grăsime pe abdomen.

Fă exerciţii de relaxare,cum sunt mişcările yoga şi meditaţia,dar şi masajul. Sau mergi în drumeţii,bucură-te de natură şi uită măcar pentru câteva ore de griji. Indicat este să faci astfel de activităţi mai des sau să-ţi găseşti hobby-uri care te ajută să te relaxezi mai mult.