Sigur că nu mergi la lucru pentru a fi simpatică şi plăcută colegilor. Dar nici nu te poţi închide într-un glob de sticlă,unde să munceşti fără să ai nicio relaţie cu cei din jur. Iată ce trebuie să faci ca să te înţelegi de minune cu cei mai mulţi dintre colegi!

Încurajează!


Îndreaptă-ţi atenţia şi asupra lucrurilor care fac plăcere celorlalţi. Un zâmbet şi câteva cuvinte de încurajare spuse colegilor schimbă mult atmosfera la serviciu. Încearcă să ai o atitudine pozitivă,să eviţi critica şi să-i înţelegi. Dacă nu eşti de acord cu punctul de vedere al vreunuia,spune-ţi părerea cu diplomaţie şi evită conflictele.

Aplanează certurile


La serviciu, mai ales când lucrezi în echipă,neînţelegerile sunt inevitabile. Când se întâmplă asta,e bine să nu pui gaz pe foc,ci să vii cu argumente prin care poţi calma spiritele. Dacă reuşeşti să-ţi ţii mânia în frâu,vei fi foarte apreciată de colegi. Sunt şi dovezi de respect să nu te aprinzi şi să nu spui vorbe grele celor care au păreri diferite de ale tale sau care pur şi simplu se simt deranjaţi de lucruri pe care tu le agreezi. Fii deschisă către soluţii de compromis şi veţi avea toţi ore mai plăcute la serviciu.

Fii gata să ajuţi


Este ceva natural ca între colegii de serviciu să se ţeasă şi prietenii. Aşadar,dacă un coleg începe să aibă încredere în tine şi-ţi cere ajutorul ca să ducă la bun sfârşit o sarcină de serviciu,oferă-i sprijinul tău. Asta vă va întări amiciţia. Oricum,nu se ştie niciodată când vei avea şi tu nevoie de asta. Totuşi,ai grijă ca gestul făcut să nu te implice în certuri sau bârfe. De asemenea,fii deschisă să oferi sfaturi şi să lauzi sincer reuşitele colegilor. Aprecierea reciprocă vă stimulează să lucraţi mai bine şi veţi avea o echipă unită.