Dacă nu se poate să iei o pauză de prânz destul de lungă încât să mergi câteva zeci de minute la sală,ori să joci tenis,aşa cum fac corporatiştii,există o veste bună:oamenii de ştiinţă sugerează că nu trebuie neapărat să faci mai multe exerciţii fizice,ci doar să stai mai puţin pe scaun. 

Ridică-te cât mai des de la birou

Poţi fi sigură că nu îţi ridică nimeni statuie dacă stai 7-8 ore nemişcată la birou,ba din contra. Studiile arată că în acest caz rata de mortalitateeste cu 43% mai crescută,comparativ cu cazul angajaţilor care nu stau decât maxim 5 ore la birou. Chiar dacă programul tău este de 8 ore,asta nu înseamnă că nu poţi face mişcare. Du-te personal după hârtiile de care ai nevoie,în loc să rogi pe cineva să ţi le aducă. Du-te să îţi cumperi mâncare,să îţi iei apă sau doar ieşi din birou să îţi oxigenezi creierul.

Fă o plimbare de 10 minute la prânz

Într-un mic studiu realizat pe un număr restrâns de  tineri sănătoşi, cercetătorii de la Universitatea din Missouri au descoperit că o plimbare de 10 minute a fost cel mai bun mod de relaxare  după orele de şedinţă. Mişcarea îmbunătăţeşte fluxul sanguin şi ajută la menţinerea sănătăţii sanguine.

Du-te la toaletă

Sau du-te şi mănâncă la bucărie,alături de colegii tăi. În timp ce o plimbare de 10 minute ar fi ideală,chiar şi o pauză mică,de două minute,poate ajuta,potrivit unui studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea din Utah. Acest lucru nu va înlocui exerciţiiile fizice,dar oamenii de ştiinţă spun că o mişcare de două minute la fiecare oră de lucru scade riscul de mortalitate cu 33 de procente.  

Nu te tolăni pe canapea,la sfârşitul zilei

Da,este destul de tentant să te uiţi la emisiunea favorită după o lungă zi la locul de muncă,dar cercetătorii de la Universitatea din Sydney sugerează să îţi schimbi obiceiurile. Dacă înlocuieşti ora de uitat la televizor cu o plimbare rapidă,poţi reduce riscul de mortalitate cu 12,până la 14 la sută. În plus, acest truc simplu te poate ajuta să arzi mai multe calorii în timp ce te plimbi.