Toamna se numără durerile de articulaţii mai mult decât în orice alt anotimp. Şi asta pentru că schimbările de vreme acţionează asupra stimulilor durerii de la nivelul articulaţiilor.

Tocmai de aceea,ai nevoie de o cură bogată în calciu,vitamina D,Omega 3 şi în licopen,care să-ţi fortifice sistemul osos şi să refacă cartilajul articulaţiilor.

1. Întărirea oaselor - Sucul de roşii previne osteoporoza

Bucătăresele care se respectă nu duc lipsă de suc sau de pastă de tomate. Pe lângă gustul bun pe care-l dau mâncărurilor,sunt şi foarte sănătoase.

Consumul zilnic de suc de roşii scade riscul instalării osteoporozei. Două pahare pe zi cu suc de roşii conţin 15 mg de licopen,suficient pentru fixarea calciului în oasele fragile şi pentru întărirea oaselor.

Cum se prepară sucul pentru întărirea oaselor:Spală roşiile,taie-le şi curăţă-le de partea verde. Dai prin maşina de tocat bucăţile de legume şi ataşezi dispozitivul special pentru suc de roşii.

Dacă vrei să-l conservi pentru iarnă şi să-l foloseşti în cure,pune sucul la fiert cam o oră şi jumătate şi adaugă-i sare după gust.

Când spuma de deasupra începe să dispară,produsul este fiert şi se poate turna,fierbinte,în sticle.

2. Pulbere cu coji de ouă şi miere

Vitamina D ajută la absorbţia calciului în oase. O poţi lua din ouă şi din fructe uscate ca migdalele,fisticul şi seminţele de floarea-soarelui.

Cum se prepară pulberea pentru întărirea oaselor: Îţi trebuie coji de ouă,pe care le speli bine,le laşi la uscat,le macini şi apoi le amesteci cu miere.

Cantitatea de miere trebuie să fie egală cu praful rezultat din coji. Laşi amestecul la macerat şapte zile şi iei câte o lingură dimineaţa,înainte de micul dejun.

3. Întărirea oaselor - Miezul de nucă fortifică oasele

Nucile sunt benefice pentru sănătatea oaselor. Miezul de nucă se foloseşte fărâmiţat bine,altfel stomacul nu reuşeşte să-l digere. Nucile conţin acizi Omega 3,care contribuie la reţinerea calciului în oase.

Cum se prepară:Amesteci un pahar cu miez de nucă pisat cu stafide,caise uscate şi cu 300 g miere. Iei câte o lingură de trei ori pe zi,înainte de masă. La fel de bun este şi un amestec format din cantităţi egale de miez pisat,caşcaval ras şi stafide.

4. Mărarul,sursă de calciu

Ştiai că seminţele de mărar au cea mai mare concentraţie de calciu dintre toate alimentele? O linguriţă cu seminţe conţine mai mult calciu decât o cană cu lapte, fiind perfecte pentru întărirea oaselor. Tinctura de mărar înlătură durerea şi stimulează regenerarea ţesutului cartilaginos.

Cum se prepară:Peste 100 ml de alcool de 50 de grade,adaugă trei linguriţe de pulbere de mărar. Laşi la macerat nouă zile,după care filtrezi. Tratamentul durează 21 de zile. Bea de trei ori pe zi,înainte de mese,câte o linguriţă dizolvată în 100 ml de apă.

Dacă durerea de articulaţii nu-ţi dă pace,aplică gelul Rumalaya,care are efect antiinflamator şi analgezic.