Carnea slabă

Carnea albă, aşa cum este cea de curcan, conţine mai puţină grăsime. În cazul în care consumi alt tip de carne, îndepărtează-i de fiecare dată pieliţa. Dacă eşti la cură, consumă carne de curcan, care ofera organismului proteine de calitate, împreună cu vitamina B şi seleniu. O opţiune la fel de bună este şi carnea de vită, care pe lângă proteine conţine zinc, vitamina B12 şi fier.

Fasolea şi lintea

Surse de proteine de origine vegetală, fasolea şi lintea aduc o mulţime de beneficii întregului organism, de aceea ar trebui să le consumi nu doar în perioadele în care ţii post, de exemplu. Alte motive pentru care este bine să le incluzi în alimentaţia sunt aportul ridicat de fibre, acidul folic- bun pentru sănătatea inimii şi fierul – necesar pentru producerea energiei.

Produsele din soia

Dacă ai un regim alimentar vegetarian, soia este una dintre cele mai bune surse de proteine, cu condiţia să nu fie modificată genetică şi să fie consumată cu moderaţie. Poţi servi brânză de tofu, recomandată pentru menţinerea sănătăţii sistemului osos, datorită calciului pe care îl conţine.

Miejii de seminţe

Pentru a-şi păstra intacte calităţile nutriţionale, este recomandat să optezi pentru miejii cruzi, neprăjiţi. Potrivit unui studiu realizat de Harvard, aceştia sunt surse bune de proteine, de fibre şi grăsimi sănătoase. Îi poţi consuma ca atare, ca o gustare, sub formă de baton proteic cu seminţe şi fructe sau adăugaţi la salate de legume, iaurturi sau în bolul cu cereale.