Statul în pat nu ajută la nimic

În momentul în care nu pot dormi majoritatea celor care suferă de insomnie aleg să continue să stea în pat cu lumina stinsă,sperând că în acest fel somnul le va reveni. Medicul Nitun Verma,specialist în insomnie,susţine că această metodă nu va ajuta. Cel mai indicat lucru în această situaţie este să îţi găseşti ceva de făcut. Medicul este de părere că cititul câtorva pagini dintr-o carte este o sarcină cât se poate de bună pentru revenirea somnului.

Consumul de alcool înainte de somn nu este indicat

Consumul de alcool înainte de culcare în speranţa că această substanţă te va face să adormi,este o activitate total nerecomandată de medici. Este posibil ca alcoolul să ducă la instalarea somnolenţei pentru moment,însă după trecerea efectului băuturii corpul se va trezi din nou. Cel mai indicat este să bei alcool cu câteva ore înainte de a merge la somn şi în niciun caz,înainte de a te băga în pat.

Renunţă la navigatul pe internet

Lumina emanată de ecranul calculatorului,al laptopului sau al tabletei este destul de puternică pe întuneric,ochii rămân alerţi,fapt care duce la îndepărtarea nevoii de a dormi.

Evită consumul de cofeină

Cel mai mare inamic al somnului este cofeina. Potrivit medicilor,această substanţă are nevoia de circa 6 ore pentru a fi eliminată complet din organism,aşa că cel mai bun sfat pentru un somn liniştit este evitarea consumului de cafea,ceai şi chiar unele băuturi carbogazoase,la masa de seară.

Exerciţiile fizice înainte de culcare nu sunt recomandate

Medicii susţin că exerciţiile fizice înainte de culcare reprezintă unul dintre factorii importanţi cauzatori de insomnie. Pentru că exerciţiile fizice măresc temperatura corpului,creierul va înţelege că nu este acel moment al zilei în care trebuie să dormim. Astfel,nevoia de somn va fi amânată până când organismul îşi reintră în normal. Este recomandat ca exerciţiile fizice să nu fie făcute cu cel puţin două ore înainte de ora de culcare.