Dovleceii,nelipsiţi din salatele de vară

Consumaţi în stare crudă,dovleceii au efecte terapeutice. Tăiaţi în cuburi mici,îi poţi pune în salata de vară,alături de roşii,ardei,castraveţi. Prin fierbere sau prin prăjire,dovleceii îşi pierd din principiile active,dar îşi păstrează intacte rezervele de  fosfor,magneziu,potasiu şi fibre alimentare. Astfel gătiţi,sunt indicaţi cardiacilorşi hipertensivilor,dar şi persoanelor supraponderale. Având un conţinut ridicat de apă,circa 94%,dovleceii îţi pot fi de folos,mai ales în sezonul cald,atunci când ai nevoie de o bună hidratare. Nici în privinţa caloriilor nu ai de ce să-ţi faci griji,pentru că sunt campioni şi la acest capitol,cu doar 18 unităţi la 100 de grame.

Ai grijă! Dovlecelul conţine cantităţi mari de oxalaţi care se pot cristaliza şi cauza probleme de sănătate. Persoanele suferinde la rinichi sau vezică ar trebui să evite consumarea acestui aliment.

Pepenele verde poate înlocui o masă

În fruntea fructelor zemoase cu acţiune hidratantă se află pepenele verde,care conţine apă (în proporţie de 92%),zahăr şi cantităţi importante de săruri hidratante:calciu,magneziu,potasiu şi sodiu. În plus,pepenele verde este bogat în vitamina C,beta-caroten şi licopen,substanţe care te apără de razele ultraviolete. Două felii de pepene conţin 80 de calorii,25% din necesarul de vitamina C,20% din cel de vitamina A şi 25 g de zaharuri naturale. Specialiştii sunt de părere că acest fruct joacă un rol important în menţinerea tensiunii arteriale în limite normale.


Citeşte şi:

10 reguli de bază pentru o hidratare corectă

3 alimente care previn deshidratarea


Grepfrutul are puţine calorii

Pe lângă conţinutul bogat de vitamina C,grepfrutul mai are în compoziţie şi vitamina A,apă,calciu,fosfor,potasiu,B1,B2,B5 şi fier. Asemenea roşiei,conţine şi licopen,care îi dă culoarea roz sau roşu,un antioxidant benefic pentru organism,cu efect antitumoral. În 100 g de fruct se găseşte apă în proporţie de 92%,ceea ce este un procentaj bun,în comparaţie cu alte fructe. În plus,conţinutul caloric este şi el scăzut:30 de unităţi (tot la 100 g). Mănâncă grepfrut în combinaţie cu mere,portocale,kiwi,nectarine şi îndulceşte cu miere.

Extrapont-Cojile de grepfrut,consumate sub formă de ceaiuri,dulceţuri,marmeladă,contribuie la scăderea tensiunii şi acolesterolului,cresc imunitatea,au proprietăţi inflamatoare şi reduc infecţiile respiratorii.

Ai grijă!-Potrivit specialiştilor,efectul anticoncepţionalelor este neutralizat de substanţele conţinute de sucul de grepfrut,ceea ce poate favoriza apariţia unei sarcini nedorite.

Castravetele,cel mai mare conţinut de apă

Din punct de vedere caloric,castraveţii pot fi consumaţi cu încredere în dietele de slăbire,pentru că au doar 39 de calorii pe 100 g. Au şi cel mai ridicat nivel de apă,cam 97%,precum şi vitamine,săruri minerale care contribuie la hidratarea şi detoxificarea organismului. Încearcă să nu descojeşti castraveţii înainte de a-i consuma.

În schimb,spală-i foarte bine pentru a îndepărta posibilele substanţe cu care aceştia au fost stropiţi de-a lungul creşterii. Coaja lor conţine fibre care facilitează digestia şi scad nivelul colesterolului „rău“. Pulpa,dar şi coaja,este bogată în vitamina A,vitamine din complexul B,vitamina C,vitamina E,acid cafeic,acid folic,enzime,dar şi săruri minerale:calciu,potasiu,magneziu,zinc,siliciu şi fier.

Varza,utilă în detoxificare

Toate cele patru soiuri de varză cunoscute-albă,roşie,de Bruxelles şi creaţă-au acţiune nutritivă,digestivă,energizantă,remineralizantă şi tonică asupra organismului. Varza are mari cantităţi de apă,de până la 85% (în cazul celei de Bruxelles) şi aproximativ 92%,la cea albă.

Proteinele,glucidele,vitaminele (A,B2,B3,B5,C,E,K) şi sărurile minerale (fosfor,potasiu,calciu,sodiu,fier,iod) se regăsesc din plin în compoziţia acestor soiuri. În sezonul cald,o poţi consuma sub formă de salate sau chiar de supă,pentru că are puţine calorii,mai ales dacă o prepari cu carne de pui,în loc de vită. Şi,în plus,este suficient de hrănitoare,mai ales dacă eşti la cură.

Preparate care previn eliminarea rapidă a apei

Suc de dovlecei-Din 300 g de dovlecei obţii 200 ml de suc,nu foarte ofertant la gust,dar extrem de sănătos,care trebuie băut imediat,pentru că oxidează repede. Legumele se spală bine şi se dau prin storcătorul de fructe cu tot cu coajă.

Grepfrut caramelizat-Ai nevoie de 1 grepfrut,2 linguriţe de unt,6 linguriţe de zahăr,scorţişoară sau mentă proaspătă. Taie grepfrutul în două şi scoate miezul fără să afectezi cojile,pe care le păstrezi. Apoi,fă miezul felii şi curăţă părţile albe. Amestecă untul topit cu zahărul şi scorţişoara. Adaugă feliile de grepfrut,apoi pune totul în cojile păstrate şi dă la cuptor,10 minute,până când zahărul devine brun. Îl poţi servi cald sau rece,eventual cu îngheţată.