Pastele cu sos au aport energetic mare

Pastele făcute în casă sunt extrem de gustoase, însă evită să le consumi la cină. În special cele cu carne roşie, cu sosuri grase sau cu brânzeturi au valoare energetică mare, oferind chiar şi 400 de calorii pentru o singură porţie. Dacă ţi-e poftă de paste, mănâncă-le simple, stropite cu un pic de ulei de măsline sau servite cu un pic de pesto, sosul din busuioc şi usturoi. Poţi opta şi pentru paste cu ton.

Pizza aduce grăsimi saturate

Acest preparat popular conţine zaharuri şi grăsimi saturate, pe care organismul le procesează şi le transformă în depozite adipoase. Dacă totuşi ţi-e poftă de o pizza, prepară una cu blat subţire şi redu cantitatea de brânză, principalul ingredient care îţi afectează silueta. Optează pentru una cu ciuperci sau cu legume, în locul celor cu salam, parizer sau cârnaţi.

Îngheţata se depune pe şolduri

Îngheţata are zahăr şi grăsimi în cantitate mare, pe care organismul tău nu va avea timp să le ardă înainte de culcare. Prin urmare, ingredientele cu aport energetic mare se vor transforma în colăcei inestetici de grăsime, pe burtă sau pe şolduri.

Mâncarea iute stimulează apetitul

Preparatele condimentate îţi pot irita stomacul pe timpul serii. Pe lângă asta, condimentele iuţi stimulează apetitul, făcându-te să mănânci mai mult.

Prăjelile cresc colesterolul

Alimentele preparate în ulei – pârjoale, pui pane, şniţele, cartofi – absorb ulei, oricât de bine le-ai prăji şi le-ai scurge apoi, şi au valoare energetică crescută. În timpul preparării, ingredientele îşi pierd din calităţile nutritive, iar unele îşi schimbă structura chimică, dezvoltând compuşi dăunători pentru organism. Odată consumate, prăjelile duc şi la creşterea nivelului de colesterol rău, LDL.  

Alternative pentru masa de seară

Mănâncă cu 2 ore înainte de culcare, pentru a lăsa timp organismului să proceseze diverşii compuşi. Optează pentru alimente care se digeră uşor şi care nu dau balonare:

Salată verde

Rezumă-te la o salată verde, asezonată cu roşii şi ceapă, pentru că oferă un număr redus de calorii.

Legume

Broccoli, dovlecei, ciuperci sunt doar câteva dintre alimentele pe care le poţi consuma la cină fără să te îngraşi. Însă, important este modul în care le prepari. Acestea trebuie să fie coapte pe grătar sau la cuptor, în niciun caz prăjite în ulei.

Peşte

Întrucât conţine puţine grăsimi saturate, peştele este o alegere excelentă atunci când eşti la regim. Îl poţi prepara pe grătar, la cuptor sau la abur şi îi poţi adăuga mirodenii pentru a-i da un plus de savoare.