Previne apariţia diabetului

Un organism care nu duce lipsă de vitamina D este mai protejat împotriva diabetului. De asemenea,reduce complicaţiile la persoanele care au fost deja diagnosticate cu această afecţiune.

Rezultatele unui studiu recent au arătat că vitamina D poate reduce riscul apariţiei diabetuluicu 25%. Persoanele cu o rezervă suficientă de vitamina D prezintă un risc mai scăzut de a dezvolta diabet de tip 2.

Te protejează de gripă

Potrivit unui studiu al cercetătorilor americani,nu numai vitamina C te protejează împotriva gripei şi a infecţiilor respiratorii,ci şi vitamina D. Cei care au un deficit de vitamina D sunt predispuşi cu 40% mai mult la gripă şi răceli decât cei care au un nivel normal al acesteia.

Totodată,persoanele care suferă de astm şi de deficienţă de vitamina D prezintă un risc de cinci ori mai mare de a răci decât astmaticii care nu au carenţă de vitamina D.

Te scapă de crizele de nervi

Mai multe studii au arătat că viamina D joacă un rol important în menţinerea sănătăţii sistemului nervos,având un rol protectiv asupra neuronilor. Tot sistemul nervos central conţine receptori ai acestui nutrient.

Totodată,s-a constatat că persoanele care nu au deficienţe de vitamina D sunt mai puţin predispuse la depresie.


Citeşte şi:

Vitamina D,esenţială pentru slăbit

Dieta cu vitamine şi minerale



Menţine dantura sănătoasă şi oasele puternice

Unul dintre cele mai mari beneficii ale vitaminei D este faptul că stimulează absorbţia intestinală a calciului şi a fosforului,esenţiali pentru oase puetrnice.

Lipsa calciului poate duce la apariţia cariilor dentare,dar şi a osteoporozei,mai ales la femeile trecute de 50 de ani. Copiii se pot îmbolnăvi de rahitism. Persoanele în vârstă care au carenţe de itamina D Prezintă un risc mai crescut de fracturare a oaselor.

Reduce riscul apariţiei cancerului

Un alt rol important pe care îl are vitamina D este acela de a bloca dezvoltarea celulelor canceroase în organism.

În urma unor studii,s-a dovedit că persoanele care nu au astfel de carenţe în organism sunt mai puţin predispuse la cancermamar,ovarian,cancer de colon,cât şi la cancer de prostată.
 
Alimente care conţin vitamina D

Ca să-ţi asiguri aportul necesar de vitamina D este important să mănânci somon,ton,produse lactate,cât şi lapte de soia şi de migdale. Şi gălbenuşul de ou are un conţinut ridicat al acestui nutrient.