Iată 5 legume pe care ar trebuie să le incluzi în dieta ta de primăvară!

Broccolite apără de osteoporoză

Este un aliment cu proprietăţi terapeutice foarte eficiente. Datorită faptului că este  bogat in vitamine (C,complexul B),minerale (calciu,magneziu,mangan,fier,potasiu,zinc,seleniu,fosfor) şi are  proprietăţilor antioxidante,poate preveni afecţiuni dintre cele mai complicate,cum ar fi cancerul pulmonar,de prostată,de vezică urinară,de esofag şi de stomac. În urma cercetărilor,broccoli este considerată leguma numărul 1 din categoria celor mai bogate în substanţe anticancerigne. Conţinutul bogat în sulf are efecte benefice antivirale şi antibiotice,iar prin aportul crescut de calciu ajută la întărirea oaselor,prevenind osteoporoza.

Sfecla roşie te scapă de toxine

Se cultivă încă din preistorie şi există numeroase motive pentru care o folosim şi în ziua de azi. În primul rând,pentru că are un gust excelent,în al doilea rând,datorită multiplelor efecte benefice pe care le are asupra sănătăţii. Sfecla roşie previne bolile cardiovasculare şi cancerul,stimulează funcţia ficatului şi a rinichilor,organe foarte importante în procesul de detoxificare. Pe lângă acestea,este recomandată şi femeilor însărcinate,fiind o sursă importantă de acid folic.

Conopida previne afecţiunile oftalmologice

Este o plantă care face parte din familia cruciferelor,fiind bogată în minerale (potasiu,magneziu,calciu,mangan,fier,cupru,zinc,fluor) şi vitamine (C,K,B1,B2,B6). Datorită conţinutului bogat de substanţe nutritive,conopida ajută la combaterea bolilor de inimă şi scade riscul de atac cerebral,reglează tensiunea arterială,previne anemia prin conţinutul de fier şi vitamina B6,şi nu în ultimul rând,previne cataracta dar şi alte afecţiuni oftalmologice.

Salata verde îţi oferă un somn odihnitor

Se consumă de obicei în stare proaspătă alături de alte legume,fie pentru prepararea salatelor,fie pentru sendvişuri Are un conţinut bogat în substanţe nutritive,oferind multiple beneficii sănătăţii tale. Salata verde ajută la tratarea constipaţiei prin nivelul ridicat de celuloză,ameliorează insomnia şi durerile de cap.  Fiind un aliment bogat în fier,este recomandat persoanelor anemice,dar şi femeilor însărcinate deoarece conţine acid folic.

Ceapa verdeîmbunătăţeşte memoria

Pe lângă faptul că oferă o savoare deosebită mâncărurilor,ceapa verde influenţează procesul de învăţare şi gândire prin refacerea serotoniei. Are un aport bogat de vitaminele B şi C,dar şi în săruri minerale precum potasiu şi calciu .