Consumă suficiente grăsimi bune

 

Grăsimea bună scade absorbţia zahărului şi previne vârfurile de glicemie sau scăderile periculoase. Grăsimile bune – din peşte,din fructe oleaginoase,din avocado,ulei de măslinesau din ouă – aduc saţietate mai mult timp şi descurajează mâncatul în exces.

 

 

Nu mânca tot timpul

 

Faptul că ronţăi permanent câte ceva poate perturba semnalele naturale legate de foame,trimise de organism. Nu sări peste mesele principale şi prevede 2-3 gustări între mese.

 

 

Optează pentru proteine

 

Ca să şi grăsimile,proteinele încetinesc absorbţia zahăruluiîn organism. Dacă ai chef de o gustare dulce – o felie mare de ananas spre exemplu-,combin-o cu un iaurt grecesc,cu o felie de friptură de curcan sau cu brânză dulce. Cercetările mai arată că proteinele consumate la micul dejun echilibrează glicemia pe timpul zilei.

 

 

Dormi bine

 

Somnul de proastă calitate sau insomniile cresc riscul de obezitate şi diabet. Încearcă să dormi 7-9 ore pe noapte,şi bea ceaiuri calmante înainte de a pune capul pe pernă.

 

 

Fă exerciţii uşoare

 

Nu e nevoie să faci exerciţii de forţă pentru a-şi regla glicemia,dimpotrivă. Fă plimbări zilnice,pe jos sau cu bicicleta,sau practică orice sport care nu-şi forţează limitele şi care-şi face plăcere.