Iată ce trebuie să ştii despre dieta alcalină

Alimentele consumate nu pot schimba pH-ul sângelui

Adulţii sănătoşi au pH-ul uşor alcalin de 7,4, deoarece 7 este neutru pe o scală de pH de la 1 la 14. Dar dacă rinichii sau plămânii nu sunt afectaţi, echilibrul acido-bazic al organismului nu se schimbă în restul organelor. De ce? Alimentele pot afecta temporar conţinutul mineral celular, ceea ce determină aciditatea în şi în jurul celulelor.

Alimentele alcaline sunt redundante

Dieta alcalină ajută foarte mult rinichii şi ficatul. Cu toate acestea, rinchii sănătoşi acţionează deja ca sistem de filtrare al organismului. Ei elimină toxinele şi reglează nivelul pH-ului. Afecţiunile care pot afecta capacitatea substanţelor nutritive de curăţare a sângelui sunt diabetul care nu este ţinut sub control şi hipertensiunea arterială, care pot duce la insuficienţă renală.

Sănătatea nu îţi este afectată

Alimentele alcaline au proprietăţi antiinflamatoare şi anticancerigene, iar produsele bogate în magneziu, potasiu şi calciu sunt asociate cu riscul redus de boli cronice. Dar aceste alimente conţin, de asemenea, cantităţi mari de vitamine, antioxidanţi, fibre şi grăsimi polinesaturate. Asta înseamnă că pH-ul unui aliment nu este cel care-l face mai nutritiv.

Slăbitul nu este o garanţie

Dietele alcaline includ cât mai multe legume, fructe, fasole, seminţe şi unele cereale, în timp ce trebuie să eviţi alimentele procesate şi carnea. Dacă vrei să slăbeşti, respectă planul alimentar şi practică spor.

Rezultatele dietei alcaline

Alimentele vegetale sunt surse importante de minerale, vitamine, antioxidanţi şi proteine, care îmbunătăţesc starea de sănătătate şi bunăstarea. În plus, dacă vei rezista tentaţiei, vei reuşi să slăbeşti în timp ce urmezi dieta alcalină!


Credit foto: www.thenewpotato.com