Mitul nr. 1 :Totţi acizii graşi„Omega” sunt la fel

 

Este o mare diferenţă între diferitele tipuri de acizi graşi polinesaturaţi:acizii graşi Omega 3 au proprietăţi antiinflamatoare şi previn bolile de inimă,pe când acizii graşi Omega 6 pot să scadă nivelul colesterolului.

 

 

Mitul nr. 2:Trebuie să consumi cât mai mulţi acizi graşi polinesaturaţi

 

Majoritatea oamenilor consumă în exces acizi graşi Omega 6 – care se găsesc în seminţe şi nuci,dar şi în uleiurile vegetale extrase din acestea. Consumul excesiv de uleiuri vegetale poate să ducă la kilograme în plus. În schimb,oamenii consumă mai puţini acizi Omega 3 – de 40 de ori mai puţin comparativ cu consumul de Omega 6! Sursă de Omega 3 sunt seminţele de in şi de cânepă,dar şi peştele gras oceanic (somon,hering,macrou).

 

 

Mitul nr. 3:Uleiul de rapiţă şi de floarea soarelui sunt surse bune de Omega 3

 

De fapt,aceste uleiuri sunt bogate în acizi graşi omega 6 – al căror aport ar trebui să-l limitezi în organism. Aceste uleiuri se află în multe din alimenteleprocesate.

 

 

Mitul nr. 4:Uleiul de porumb şi de rapiţă sunt sănătoase

 

Dacă nu provin din plante modificate genetic,afirmaţia de mai sus e valabilă. Însă,în ziua de azi,majoritatea uleiurilor provin din plante modificate genetic,al căror efect asupra sănătăţii organismului este controversat.

 

 

Mitul nr. 5:Toate produsele care afişează „bogat în Omega 3” sunt bune

 

Mulţi producători adaugă acizi graşi Omega 3 în diverse alimente,pentru a le face să pară mai sănătoase. În fapt,sunt cantităţi foarte mici – incomparabil mai mici cu cantităţile regăsite în 100 de somon,spre exemplu.