Iată câteva care nu numai că nu funcţionează,dar îţi pot afecta sănătatea!

1. „Trebuie să evit grăsimile!“

Nu toate alimentele care conţin grăsimi fac rău siluetei. De fapt,o treime din energia zilnică se produce din grăsimile „bune“ pe care le consumi. Le procuri din seminţele de dovleac,de susan,de in,de floarea-soarelui,din nuci,ulei de măsline,avocado,peşte.

2. „O să mă îngraş dacă mănânc seara“

Sunt aşa de multe diete care menţionează că ultima masă trebuie luată până la ora 19.00,încât ai început să crezi asta şi să-ţi ajustezi programul de masă în funcţie de această regulă. Un studiu realizat la un centru de nutriţie de la Universitatea Cambridge,Marea Britanie,a demonstrat că nu se stochează în corp mai multe grăsimi dacă iei o masă bogată seara târziu. Totuşi,specialiştii au atras atenţia că este important să nu renunţi la una dintre mesele principale,să consumi foarte multe alimente la sfârşitul zilei.

3. „Au puţine calorii alimentele fără zahăr sau grăsimi“

Produsele cu menţiunea „fără zahăr“ sunt adesea îndulcite cu suc concentrat de fructe,ceea ce le face bogate în calorii şi mai sărace în elemente nutritive. În egală măsură,cele care sunt lăudate de producător ca având mai puţine grăsimi conţin zahăr,agenţi de îngroşare sau alte ingrediente nesănătoase care le îmbunătăţesc gustul şi textura.

4. „Numărarea caloriilor e necesară“

Stricteţea în a ţine o evidenţă a caloriilor te stresează şi duce la ridicarea nivelului de cortizol,hormon al stresului,care creşte apetitul pentru dulciuri şi alimente cu multe grăsimi. E adevărat că e nevoie să reduci aportul zilnic de calorii,însă asta nu înseamnă că vei slăbi foarte mult pe termen lung. De asemenea,contează şi de unde-ţi procuri caloriile,din fructe,legume,proteine sau din alimente procesate. Calitatea contează mai mult.

5. „Ronţăitul între mesele principale creşte greutatea“

Gustările luate de-a lungul zilei sunt necesare şi nu duc la îngrăşare,ci te ajută să nu mănânci prea mult la următoarea masă principală. Important e să nu recurgi la dulciuri,chipsuri sau produse de patiserie. Alege mai bine fructe,care oricum trebuie mâncate separat,nuci sau mixuri de fructe uscate şi seminţe,nu mai mult decât îţi încap în căuşul palmei,sau un iaurt mic.

Idei Click! pentru femei

-Dacă bei mai mult de doi litri de apă pe zi nu topeşti neapărat grăsimile,din contră îţi poţi face mai mult rău,pentru că apa în exces afectează echilibrul electrolitic al corpului.

-O ceaşcă de cafea pe zi te va ajuta să fii sănătoasă şi în formă datorită antioxidanţilor pe care-i conţine.

Sfatul specialistului

Dr. Corina Zugravu,nutriţionist

Sigur că,dacă mănânci mai puţin în raport cu necesităţile,slăbeşti. Legat de alimentele sănătoase,şi ele pot avea multe calorii,deci nu poţi mânca oricâte dacă vrei să pierzi în greutate. Prin urmare,cantitatea n-are de-a face cu ideea de aliment sănătos,iar relaţia cantităţilor şi a sănătăţii unui aliment cu o cură de slăbire este diferită. Când vrei să slăbeşti,o poţi face şi absolut nesănătos. Nu e un mit că devii mai suplă dacă mănânci mai puţin. În schimb,şi dacă alimentele sunt sănătoase,nu e adevărat că poţi mânca oricâte în cura de slăbit.

Sursă foto:123RF