Dar, de multe ori, cuvântul dietă este înţeles greşit, devenind un obicei folosit doar pentru scăderea în greutate, unde oamenii reduc cantitatea de mâncare pe care o consumă. Totuşi, o dietă poate fi urmată pentru a obţine diferite obiective, cum sunt: scăderea în greutate, creşterea în greutate, întărirea masei musculare, tonifierea corpului, menţinerea sub control a anumitor boli, prevenirea unor afecţiuni, întărirea imunităţii şi aşa mai departe.

Dacă starea ta de sănătate este relativ normală, ar trebui să urmezi o dietă echilibrată tocmai pentru a preveni anumite boli. După cum probabil ştii deja, dieta joacă un rol esenţial când vine vorba de sănătate. Din alimentaţie organismul primeşte majoritatea substanţelor nutritive, cum sunt vitaminele, mineralele, grăsimile, proteine, fibrele, carbohidraţii - pe toate trebuie să le incluzi în mesele zilnice, în cantităţi potrivite. Aşadar, este foarte important să ştii mai multe despre dietă şi alimentaţie în general, dacă vrei să te menţii sănătoasă.

Iată câteva mituri despre dietă:

Alimentele sănătoase sunt scumpe

Mulţi dintre noi credem că alimentele care ne menţin într-un fel sau altul sănătoase sunt costisitoare şi disponibile doar în anumite magazine. Cu toate acestea, chiar şi legumele şi fructele sunt considerate superalimente, dacă oferă beneficii multiple de sănătate!

O dietă vegetariană provoacă carenţă de proteine

Nu este adevărat că vegetarienii sau veganii suferă de deficit de proteine. Multe alimente ca năutul, spanacul etc., conţin o cantitate mare de proteine!

Trebuie să renunţi la zahăr

Dacă nu eşti diabetic, este bine să adaugi în alimentaţia zilnică produse care conţin zahăr, inclusiv fructe. Acest obicei nu va afecta regimul de scădere în greutate sau starea ta de sănătate.

Nu te atinge de carbohidraţi dacă vrei să slăbeşti

Acesta este un mit foarte comun, crezut de mulţi oameni care încearcă să piardă în greutate. Ei au renunţat la carbohidraţi, dar nu au procedat corect. Carbohidraţii sunt necesari pentru ca organismul să poată să îşi îndeplinească funcţiile. Astfel, carbohidraţii, cum sunt pâinea neagră sau orezul brun, pot fi consumaţi.

Dietele urmate de celebrităţi sunt mult mai eficiente

Pentru fiecare persoană, istoricul sănătăţii şi metabolismul sunt diferite, astfel încât o dietă care funcţionează pentru cineva poate fi inutilă celeilalte. Este important să discuţi cu un nutriţionist şi să ai un regim alimentar personalizat şi bazat pe nevoile tale.

Credit foto: www.boldsky.com