1. Este o sursă importantă de fibre

Un măr de mărime medie conţine 20% din doza zilnică recomandată de fibre. Reprezintă alternativa ideală de gustare sănătoasă,conferind o senzaţie de saţietate prin faptul că digerarea lui este lentă. În plus,zaharurile conţinute de acesta sunt eliberate treptat în sânge,menţinând un nivel al insulinei (hormonul îngrăşării) constant,prin urmare nu vei mai simţi nevoia să ronţăi ceva dulce.

2. Este indicat femeilor însărcinate

Probabilitatea ca cei mici sufere de astm scade simţitor dacă mamele lor au consumat un măr pe zi în perioada sarcinii,conform cercetătorilor din Anglia. De aceeaşi protecţie beneficiază şi adulţii,incidenţa cazurilor de astm sau a cancer la plămâni fiind mult diminuată la persoanele ce consumă în mod constant acest fruct.

3. Scade nivelul colesterolului

Mărul are în componenţa sa pectină şi polifenoli (un puternic antioxidant),două substanţe care scad nivelul colesterolului rău din sânge. Pentru a beneficia de toate efectele sale terapeutice mănâncă mărul cu tot cu coajă.

4. Un bun anticancerigen

Studiile din laborator arată că anumite componente din mere au proprietatea de a preveni apariţia celulor canceroase. Dacă mănânci cel puţin un măr pe zi,riscul de a te îmbolnăvi de cancer de colon,de sâni sau de esofag scade cu până la 42%,conform cercetătorilor italieni.

5. Te ajută să te concentrezi

Având un conţinut bogat de acetilcolină,un produs chimic ce transmite mesaje între celulele nervoase,merele au capacitatea de a îmbunătăţi memoria,de a mări concentrarea şi de a scădea riscul de apariţie a bolii Alzheimer.