1. Ia micul dejun în fiecare zi!

Dacă nu sari peste masa de dimineaţă,vei observa că pofta de mâncare va fi diminuată şi că ai mai multă energie. Include cât mai mult alimente nutritive,evitând dulciurile şi produsele de patisserie.

2. Mănâncă puţin şi des!

De-a lungul zilei,încearcă să ai două gustări (fructe,legume,iaurturi),pe lângă mesele principale. Este un mod de menţine un nivel constant al insulinei,ceea ce taie pofta de dulciuri.

3. Evită dietele rapide!

Regimurile alimentare prin care slăbeşti prea mult într-un timp prea scurt îţi pot afecta metabolismul,pentru că vor da corpului aceeaşi senzaţie ca atunci când sari peste mese,aceea că în lipsa alimentării,el trebuie să reacţioneze şi să facă „provizii”,adică să stocheze calorii.

4. Renunţă să ţii mult timp diete cu puţine calorii!

Aşa-numitele diete hipocalorice te pot ajuta să slăbeşti,dar odată ce nu le mai urmezi,rişti să te îngraşi din nou. De ce? Organismul tău crede că dacă un timp a primit alimente cu puţine calorii,trebuie să acumuleze,de aceea începe să facă rezerve de grăsimi,pentru a-ţi asigura energia zilnică. De aceea,este important ca în fiecare zi,să ai o dietă variată,cu alimente din toate grupele:

-Proteine (carne roşie,carne de pasăre sau de peşte,brânză,ouă,lapte,nuci,soia,iaurt)

-Carbohidraţi (cereale,făinoase,porumb,pâine,biscuiţi,cartofi,legume cu amidon)

-Legume

-Fructe

Te-ar mai putea ajuta:

Ştii să combini corect alimentele?

5. Nu uita să faci mişcare în mod regulat!

Oricât de scurt ar fi programul tău de exerciţii fizice este util pentru a fi în formă şi pentru a-ţi îmbunătăţi starea de sănătate. Sportul accelerează metabolismul,pentru că măreşte masa musculară şi scade nivelul de grăsimi pe care corpul le-a acumulat în timp. Din timp în timp,mai ales dacă faci exerciţii cu greutăţi,încearcă să schimbi ritmul şi tipul exerciţiilor,pentru că este posibil ca organismul să se obişnuiească.