Iată câteva alimente care te fac să te simţi obosită:

1. Salata

O salată înseamnă doar o porţie de salată iceberg,cu morcov ras. Consumul unui bol plin cu legume care conţin proteine şi carbohidraţi nu-ţi furnizează energia de care ai nevoie pentru a funcţiona întreaga zi.
 
„Dacă mănânci 200 de calorii,nu e de mirare că te simţi flămândă şi obosită pe la ora 16", spune Elisabetta Politi, director de alimentaţie de la Dieta Duke şi centrul de fitness din Durham, Carolina de Nord.

Prin urmare, asigură-te că mănânci legume fără amidon, cum sunt ciupercile, conopida, ardeii, varza verde, în combinaţie cu proteine luate din carne de pui sau năut, care îţi vor da energie întreaga zi.

2. Brânza şi iaurtul

Lactatele ar putea fi în spatele oboselii tale. Este posibil să le fi digerat mai bine atunci când erai mai tânără, dar intoleranţa la proteinele din lapte, cazeină şi zer, se poate dezvolta pe măsură ce înaintezi în vârstă, iar oboseala este un simptom distinctiv.


„Cel puţin 50-60% din pacienţii mei se plâng de oboseală şi aş estima că 20-30% din acei oameni se simt mai bine fără lactate",spune Lyla Blake-Gumbs,de la Centrul de Medicină Integrativă,de la Clinica Cleveland.


Dacă observi un decalaj de energie după ce mănânci produse lactate,discută cu medicul. El îţi poate recomanda o dietă de eliminare a lactatelor,care apoi vor fi reintroduse unul câte unul la un moment dat pentru a vedea care este cauza problemei.

3. Banane sau nuci

Există un motiv pentru care bananele sunt adesea prezentate ca un remediu pentru crampele musculare. Acestea  sunt bogate în magneziu,un mineral care ajută la relaxarea celulelor musculare.


Nucile,migdalele şi arahidele sunt o altă sursă de magneziu. Dacă te simţi obosită,înseamnă că nu ai suficient magneziu în organism şi de aceea,simţi nevoia să dormi.

4. Cina târzie

Alimentele acide cum sunt carnea,ouăle şi lactatele pot duce la reflux acid pe timpul nopţii. Asta ar fi una din cauzele oboselii tale. Pentru a evita problemele gastro-intestinale,consumă seara alimente non-acide care nu-ţi vor afecta somnul.

„Dacă mâncaţi ceva acid cu două ore înainte de a merge la culcare,acel aliment va fi încă în stomac şi ar putea provoca unele refluxuri gastroesofagiane", spune Blake - Gumbs.

5. Desertul

Iată un dezavantaj pentru dietă atunci când decizi să te răsfeţi cu ceva dulce. Corpul tău nu se va descurca foarte bine şi vor exista unele tulburări ale somnului.

„Cercetările indică faptul că tractul gastro-intestinal se adaptează la ceea ce mâncăm",spune Politi.