Ba,ai impresia că ai mai pus pe tine câteva sute de grame de când ţii regim. Îţi spunem noi ce se întâmplă în corp când urmezi o cură de slăbire,indiferent care ar fi aceea. Pierderea în greutate reprezintă o călătorie cu opriri şi obstacole,pe care trebuie să le depăşim dacă vrem să ajungem la destinaţie.

Drumul spre reuşita în slăbire nu are scurtături

Când ne apucăm de diete,trebuie să fim conştienţi că nu există rute ocolitoare sau scurtături. Şi,mai ales,că nu este un drum drept.

Adică vei pierde în greutate,te vei îngrăşa puţin,apoi iar vei slăbi şi tot aşa,până ce se reglează metabolismul şi ajungi să-ţi atingi ţinta.

Nu trebuie să te descurajezi. Cu multă ambiţie vei reuşi să treci peste perioadele critice. Cercetătorii au descoperit că înainte de menstruaţie nivelul serotoninei scade,de aceea suntem mai predispuşi să cedăm tentaţiilor culinare.

În aceeaşi perioadă,femeile reţin mai multă apă în corp,de aceea cântarul poate arăta puţin mai mult.

Nu te învinovăţi pentru abaterile mici

Pierderea în greutate nu este atât de simplă,precum este îndemnul:mănânci mai puţin şi faci mai multe exerciţii fizice.

Posibil să treci prin stări emoţionale copleşitoare şi cu sentimente de înfrângere,dar chiar şi aşa,indicat este să continui lupta.

Încearcă nu te învinovăţeşti pentru că ai savurat o mică prăjitură. Bucură-te de răsfăţul culinar şi mergi mai departe cu dieta!

Vei fi sabotată de prieteni

Unii oameni,din dorinţa de a te sprijini,spun ceea ce au auzit şi ei:să mănânci mai puţin şi să faci mai multă mişcare,să mănânci din toate,dar cu moderaţie. Sfaturi care sunt de prisos,pentru că cea mai importantă în ecuaţie este ambiţia.

Fii pregătită şi pentru situaţiile în care prietenele sau familia devin invidioase pe faptul că ai reuşit să slăbeşticâteva kilograme şi încep să te saboteze.

„N-ai mâncat,nu-ţi place cum gătesc?“ sau „Eşti atât de slabă acum,sunt sigură că poţi mânca o felie mare de tort“. Nu ceda uşor şi aminteşte-ţi de ţelul pe care trebuie să-l atingi.

Împrieteneşte-te cu mâncarea

Când ţii o dietătrebuie să îţi placă foarte tare ce mănânci,pentru că altfel rişti să nu te alimentezi corespunzător şi să îţi distrugi sănătatea. Împrieteneşte-te cu mâncarea,mai ales cu aceea sănătoasă şi uită de dulciuri.

Poate că ciocolata îţi este ca un prieten când ai nevoie de putere,ca să termini ceva urgent la serviciu,dar poţi să renunţi la ea în zilele de weekend,spre exemplu,când simţi nevoia să te relaxezi.

Somnul este aliat în cura de slăbire

Cercetătorii au descoperit că prea puţine ore de somn pot împiedica pierderea în greutate. Mai mult,somnul insuficient poate să stimuleze senzaţia de foame,din cauza creşterii nivelului de hormon grelină,numit şi hormonul foamei.

Încearcă să nu pierzi nopţile şi să te opdihneşti cel puţin şapte – opt ore pe noapte.