Respiră adânc

Când simţi nevoia să te linişteşti, tot ce trebuie să faci este să respiri profund şi să te eliberezi de tensiune. Numeroase studii au arătat că este cel mai rapid şi eficient mod de a ne calma, dacă inspirăm şi expirăm corect. Creierul se oxigenează, impulsurile nervoase se reechilibrează iar senzaţia de irascibilitate se atenuează.

Ascultă muzică

Când eşti nervoasă, cu siguranţă nu mai vrei să auzi de nimeni şi de nimic. Totuşi, puţină muzică relaxantă s-ar putea să te ajute. Nu numai că îţi va distrage atenţia de la sursa nervilor, dar te va ajuta să te detaşezi în totalitate şi să îţi amplifici starea de bine. Muzica funcţionează exact ca un sedativ, care îţi ajunge direct la suflet. Sfat: ascultă piese relaxante şi lente, care te îndeamnă la visare şi meditaţie.

Găseşte sunete naturale

Nu numai muzica te poate face să te calmezi uşor, ci şi sunete din natură. După o discuţie aprigă, ieşi câteva minute afară, să auzi foşnetul frunzelor, susurul apei, sunetul ploii sau glasul vietăţilor. În acest fel, vei reuşi să reduci starea de anxietate şi nervozitate şi te vei calma.

Apelează la aromaterapie

Practica aromaterapiei a devenit din ce în ce mai cunoscută în ultima vreme. Specialiştii psihoterapeuţi o recomandă în stări de nervozitate severă, irascibilitate şi tulburare de comportament. Cele mai bune uleiuri sunt cele din lavandă şi trandafir, arome care transmit semnale pozitive creierului şi îi induc o stare de bine. Poţi să miroşi uleiurile, să le diluezi în apa de baie sau să le laşi să se evapore în încăperea în care stai.

Stai în lumină albastră

Un studiu recent efectuat în Statele Unite ale Americii a arătat că lumina albastră, mai exact cromoterapia, îi ajută pe oameni să se calmeze şi să îndepărteze orice formă de stres din viaţa lor. Cercetătorii americani au demonstrat că organismul reacţionează pozitiv la lumina albastră deoarece simţul văzului percepe această culoare ca fiind una destinată relaxării şi introspecţiei.

Sursă foto: www.nwitimes.com