Alimentele pe care le consumi zilnic au un rol extrem de important în îmbunătăţirea nivelului tău de energie. Aşa că este important să optezi pentru acelea care conţin un maxim de substanţe nutritive,într-un minim de cantitate.

Strugurii negri îţi menţin inima sănătoasă

Esenţiali pentru sistemul cardiovascular,strugurii întârzie îmbătrânirea celulelor şi stimulează circulaţia sangvină. Punctele forte:Buni detoxifianţi,strugurii negri îmbunătăţesc digestia şi diminuează retenţia de apă.Cantitatea ideală:Un ciorchine pe zi,nu mai mult de două luni.

Pontul nostru:Consumă struguri în asociere cu fructe bogate în vitamina C,portocale sau kiwi,care cresc potenţialul lor antioxidant.

Lintea alungă depresia

Şi cea roşie,şi cea verde deţin circa 25 mg de magneziu la o porţie de 100 g. Magneziul este un mineral indispensabil pentru un somn liniştit şi un moral echilibrat. Punctele forte:Având un conţinut foarte ridicat de fibre şi 0 grăsimi,lintea este perfectă pentru silueta ta.

Cantitatea ideală:Poţi mânca 150-200 g de linte cel puţin o dată pe săptămână;această cantitate ar acoperi 10% din doza de magneziu necesară.

Pontul nostru:Pentru a avea toată paleta de nutrienţi (glucide,lipide,minerale),asociază lintea cu rădăcinoase (morcovi,ţelină,ceapă) şi cu cereale integrale.

Drojdia de bere echilibrează organismul

Conţinutul ridicat de aminoacizi esenţiali şi de vitamine din grupul B fac ca drojdia de bere să fie un excelent supliment alimentar. Punctele forte:Poţi alege comprimatele speciale cu drojdie ori o consumi ca atare,dimineaţa,înainte de micul dejun.

Cantitatea ideală:1-2 linguriţe pe zi,timp de o lună.

Pontul nostru:Poţi să alegi drojdia granule şi să o adaugi în salatele de legume sau în supe.

Cerealele integrale reglează tranzitul intestinal

Foarte bogate în fibre,vitamine B,magneziu,potasiu şi în glucide care se absorb lent,cerealele integrale luptă eficient cu afecţiunile digestive,scad nivelul de colesterol «rău»,normalizează tensiunea arterială şi glicemia.

Punctele forte:Datorită conţinutului ridicat de fibre,te simţi sătulă mai mult timp şi eviţi să mai ronţăi între mese.

Cantitatea ideală:150 g de fulgi de ovăz sau de grâu,de orez sau de paste integrale pe zi sunt suficiente.

Pontul nostru:Combină-le cu legume fierte sau pregătite la abur pentru a limita aportul caloric şi pentru a avea o senzaţie de saţietate mai mult timp.

Iaurtul întăreşte imunitatea

Fermenţii lactici din iaurt refac flora intestinală,îţi întăresc sistemul imunitar,ameliorează afecţiunile inflamatoare ale intestinului,previn ulcerul gastric şi obezitatea. În plus,iaurtul are un aport important de calciu,proteine de bună calitate şi de vitamina D,ceea ce-l face o armă redutabilă în lupta cu osteoporoza.

Punctele forte:Caseina,proteina din lapte,este parţial digerată,astfel devine mai puţin alergenă şi mai uşor absorbită de organism.

Cantitatea ideală:Mănâncă cel puţin un iaurt pe zi,de preferinţă natural,nu cu fructe,deoarece conţine mult zahăr.

Pontul nostru:Optează pentru un iaurt cu un procent de grăsimi de peste 3%,deoarece acesta conţine calciu şi proteine de calitate.

Untul previne osteoporoza

Odată cu venirea sezonului rece,vei suferi din cauza lipsei de vitamina D,ceea ce duce la apariţia osteoporozei. Alimentul care ţi-o poate furniza este untul.

Punctele forte:Spre deosebire de margarină,untul este un aliment natural,fără aditivi sau alţi conservanţi.

Cantitatea ideală:10 g pe zi,ceea ce înseamnă 75 kcal,adică mai puţin decât 10 g de ulei de floarea-soarelui (90 kcal) sau 10 g ulei de măsline (82  kcal).

Pontul nostru:Deoarece untul este o grăsime alimentară naturală,doar 15% din colesterolul conţinut se absoarbe la nivelul intestinului. Margarina nu are colesterol,dar conţine acizi graşi care afectează metabolismul ficatului

Kiwi luptă contra infecţiilor

Acest fruct este un cocktail senzaţional de vitamina C,magneziu şi potasiu,­ceea ce-l face alimentul perfect pentru sezonul rece,care te pune în faţa multor încercări de sănătate:infecţii respiratorii,depresii,stări de oboseală sau de nervozitate.

Punctele forte:Stimulează tranzitul intestinal,îţi protejează inima şi stabilizează nivelul tensiunii arteriale prin conţinutul ridicat de potasiu.

Cantitatea ideală:În sezonul rece,un fruct kiwi pe zi acoperă 75% din nevoia zilnică de vitamina C.

Pontul nostru:Dacă jinduieşti ­după un fruct care ţi se topeşte în gură,  alege un kiwi copt.Dacă vrei un gust acidulat,fructul tare este secretul.