Hrană energizantă. Lumină. Somn. Nicio durere. Strategii antistres. Aer. Succes. Află metodele prin care obţii un moral de invidiat în vara asta!

Sunt momente când ai impresia că nimic nu merge. Te simţi obosită,fără chef,nemulţumită de tine şi de ceea ce se întâmplă în jur. În acele clipe,ştii că eşti cu moralul la pământ.

La fel cum ştii că în întreaga lume numărul depresiilor creşte alarmant. Tot mai mulţi oameni,cu precădere femei,sunt victimele unei boli cauzate,în mare parte,de stres şi de un stil de viaţă dezordonat. Asigură-te că nu ajungi acolo,respectând un program complet pentru starea ta de bine.

Pasul 1:Alimente energizante

Alimentele pe care le consumi sunt transformate în nutrienţi – substanţe care asigură buna funcţionare a organismului,regenerează ţesuturile şi hrănesc celulele.

Anumiţi nutrienţi sunt mai energizanţi decât alţii. Scapă de oboseală cu vitamina B din grâu integral,soia,legume verzi. Împotriva durerilor musculare,asigură-te că nu-ţi lipsesc fierul,magneziul şi vitamina C.

Pentru inimă,dar şi pentru starea de spirit,nu uita de Omega 3 şi 6,acizii graşi din peşte,ouă,uleiuri vegetale. Şi,pentru că e vară,evită deshidratarea,principalul factor al disconfortului. Bea 7-8 pahare cu apă pe zi!

Pasul 2:Nevoia de lumină

Organismul are nevoie de lumină. Profită de soare,principala sursă de vitamină D! Dacă nu ştiai,află că vitamina D favorizează buna dispoziţie! Vara,eşti mai puţin predispusă depresiilor,tocmai pentru că faci plajă şi zilele sunt luminoase şi însorite. Nici stările de somnolenţă nu-ţi dau bătăi de cap,vara.

Lumina înseamnă energie. Lumina artificială ajută şi ea,deşi e de la 10 până la 100 de ori mai slabă decât a soarelui. Indiferent de anotimp,petrece cel puţin o oră în aer liber,ziua. Chiar şi atunci când e înnorat,ochii tot captează lumina soarelui.

Pasul 3:Un somn bun

Te trezeşti dimineaţa obosită? Poate că e de vină calitatea somnului. Iată ce poţi face! Culcă-te atunci când simţi că ţi se face somn. Dacă depăşeşti momentul,s-ar putea să mai adormi doar peste alte două ore,întrucât somnul apare şi dispare la un interval de 90-120 de minute. Nu face bilanţul grijilor atunci când te bagi în pat,nici nu provoca certuri în familie.

Mai bine uită-te la comedii sau la emisiuni umoristice. Râsul e principalul antidot împotriva eului anxios,iar anxietatea e principalul factor al insomniei. Un sport în aer liber practicat măcar câteva minute în timpul zilei e un ajutor pentru un somn mai bun!

Pasul 4:Fără dureri

Micile dureri,chiar dacă sunt departe de a-ţi pune viaţa în pericol,îţi „sapă” moralul. Nu poţi fi binedispusă când te dor umerii sau când ai o migrenă. Prin urmare,mergi la medic şi rezolvă-ţi problemele de sănătate. Alimentaţia sănătoasă şi exerciţiile fizice te ajută să previi aceste neplăceri.

Ai grijă la durerile musculare sau la cele cauzate de aerul condiţionat. Toate creează un disconfort care-ţi afectează starea de spirit. Chiar şi soarele poate fi un factor dăunător. Evită să te expui între orele 11.00 şi 17.00,pentru binele capului,al pielii şi al inimii. În rest,vara e aliata sănătăţii.

Pasul 5:Strategii antistres

Prea mult stres te epuizează încet-încet. Uneori,poate fi precum picătura chinezească,nici nu-ţi dai seama pe moment cât te afectează. Şi-atunci ce-i de făcut? Întâi de toate,stabileşte-ţi foarte clar ce anume te stresează. Fii atentă la reacţia organismului în anumite situaţii,locuri,persoane. Apoi încearcă să faci asocierile corecte.

La final,propune-ţi să eviţi pe cât posibil factorii stresanţi. Nu-i vei putea evita pe toţi,dar pe unii da! Pentru situaţiile stresante,sunt tehnicile de relaxare,cum ar fi exerciţiile de respiraţie abdominală practicate în yoga.

Pasul 6:Oxigen în stare pură

Ştii expresia „Ai nevoie de asta ca de aer”? Toată lumea o ştie. Dar omul modern se simte tot mai sufocat,prins în poluarea din trafic sau în clădiri de birouri.

Totuşi,pentru o bună funcţionare,organismul are o nevoie imensă de aer cât mai curat. Aşa că,din când în când,ieşi în parc cu întreaga familie sau faceţi mici excursii în împrejurimile oraşului. Vei vedea rapid cum se instalează buna dispoziţie,cum uiţi de toate grijile lăsate între pereţii casei şi cum poţi respira în voie. Şi apropo de casă,în fiecare dimineaţă deschide larg ferestele. Altfel îţi vei începe ziua!

Pasul 7:Programează-te pentru reuşită!

E ultimul sfat,dar nu cel din urmă! Să faci lucrurile bine,chiar dacă uneori e vorba doar de lucruri mici,e esenţial pentru respectul de sine şi pentru un plus de bună-dispoziţie. Un exemplu? De ce nu începi prin a pune în practică ceva ce îţi doreşti de multă vreme?

Să cheltuieşti mai puţin sau să te înscrii la un curs de design (sau de orice altceva!),să-ţi reiei studiile sau pur şi simplu să-ţi faci ordine în viaţă? De tine depinde! Hotărăşte ce vrei să faci şi apucă-te de treabă! Dacă ţi-e greu să îţi duci la final proiectele de una singură,sfătuieşte-te cu prietenii şi cu familia. Ei te pot ajuta să îţi atingi obiectivele.