1. Un somn bun te ajută să te trezeşti uşor

Nu este uşor să te transformi peste noapte într-o persoană matinală,însă sunt câteva lucruri destul de simple pe care le poţi integra în rutina ta zilnică şi în scurt timp te vei putea bucura şi de rezultate. Deloc surprinzător,starea pe care o ai atunci când te trezeşti depinde foarte mult de felul în care te-ai odihnit. Cu cât ai avut un somnmai bun,cu atât şi trezitul este mai uşor şi plăcut.

2. Mergi la culcare târziu

Niciodată nu vei fi fericită să te trezeşti odată cu răsăritul dacă nu te odihneşti suficient. Adulţilor cu vârste curprinse între 18 şi 64 de ani li se recomandă să doarmă în jur de 7-9 ore de somn pe noapte. Deasemenea,este foarte importantă şi calitatea somnului,aşa că limitează consumul de cafeină din cursul zilei şi evită să te uiţi la televizor,să îţi verifici mail-urile,să stai pe telefon înainte de a te culca. Lasă tehnologia deoparte şi deconectează-te!

3. Închide aparatele electronice înainte de a te băga în pat

Lumina şi absenţa luminii sunt indicatori esenţiali ai creierului atunci când vrei să adormi sau când vrei să te trezeşti. Simplu,întunericul înseamnă că e timpul să dormi,iar lumina că e timpul să te trezeşti. Studiile au arătat că lumina emisă de aparatele electronice,inclusiv televizorul,tableta,telefonul mobil sunt suficiente cât să întrerupă ritmul natural al organismului. Alege să te delectezi cu o carte care îţi va relaxa subconştientul şi te va ajuta să adormimai uşor.

Citeşte şi:Poziţii de somn care alină cele mai comune dureri

4. Trezeşte-te pe lumină

Aşa cum întunericul te ajută să adormi,lumina te va ajuta să te trezeşti. Cu toţii avem ceasul nostru intern şi lumina naturală în dormitor ajută creierul să se trezească gradual. Este foarte posibil să te trezeşti de una singură,înaintea ceasului deşteptător. Dacă dimineaţa nu ai suficientă lumină în camera în care dormi,îţi poţi achiziţiona un ceas care începe să lumineze atunci când se apropie ora trezirii.

5. Nu consuma alcool

Alcoolul are un impact negativ asupra calităţii somnului. Potrivit specialiştilor,chiar şi cele mai mici cantităţi de alcool te pot face să ai un somn agitat,să te trezeşti de mai multe ori în cursul nopţii şi să înrăutăţească tulburările de somn deja prezente. Chiar dacă te vei bucura că adormi mai repede,ţine cont că poţi dormi şi mai mult de 8 ore şi să te simţi extrem de obosită.

6. Scoală-te la aceeaşi oră zilnic

Trezitul devreme în cursul săptămânii şi târziu în zilele libere poate contribui la dereglarea somnului. Ca să eviţi această situaţie,ar fi de preferat să  te scoli zilnic la aceeaşi oră,încât corpul tău să îşi poată păstra ritmul natural de trezire. Dacă te culci mai târziu decât o faci de obicei,poţi dormi o oră în plus şi mai târziu,în cursul zilei.

Citeşte şi:Exerciţii de relaxare pentru un somn mai bun

7. Fă sport

Sunt o mulţime de motive pentru care este indicat să faci mişcare,iar unul dintre cele mai importante este acela că te vei trezi odihnită şi plină de energie pentru o nouă zi. Persoanele care fac exerciţii cel puţin 2-3 ore în fiecare săptămână adorm mai uşor,au un somn mai bun şi nu se plâng de oboseala resimţită în timpul zilei,aşa cum li se întâmplă celor care nu fac în mod regulat orice formă de mişcare.