Mănâncă sănătos

Unele studii arată că anumite alimente au puterea de a prelungi viaţa,datorită antioxidanţilorpe care îi conţin. Printre ele se numără peştele,fructele de pădure,merele,legumele,mierea,usturoiul şi lămâile. Totodată,este foarte important să renunţi la fumat. O ţigară îţi scurtează viaţa cu şapte minute.

Râs şi iar râs

Este o terapie care nu costă nimic şi are numai beneficii pentru sănătate:terapia prin râs. Chiar şi când te afli într-un mare impas,umorul este arma secretă care te ajută să mergi mai departe. El îţi ridică moralul şi-ţi prelungeşte viaţa.

Au demonstrat acest lucru şi cercetătorii americani de la Univesitatea Wayne State. Ei au analizat 230 de fotografii ale unor jucători de baseball,realizate în 1952. Sportivii au fost grupaţi în trei categorii,în funcţie de expresia feţei pe care o aveau în fotografie:fără niciun zâmbet", cu zâmbet parţial" şi cu zâmbet larg".

Apoi, cercetătorii au constatat că jucătorii din categoria fără niciun zâmbet" au murit,  în medie,la vârsta de 72,9 ani,cei din a doua categorie la 75 de ani,în timp ce persoanele încadrate la zâmbet larg"  au decedat la vârsta medie de 79,9 de ani.

Exerciţii pentru memorie

Încearcă să te speli pe dinţi, măcar o dată pe săptămână, cu mâna stângă. Sau să scrii două trei rânduri cu mâna dreaptă, dacă eşti stângace.

Aşa îţi pui creierul la treabă, îţi exersezi memoria şi te fereşti de Alzheimer. În concluzie, vei avea o viaţă mai lungă şi nu vei fi atinsă de senilitate.


Citeşte şi:

14 reguli pentru un stil de viaţă sănătos

Cum să ai o viaţă lungă şi sănătoasă!


Nu sta fără serviciu



Deşi uneori este enervant de  stresantă, cercetătorii spun că munca îţi dă siguranţă şi încredere de sine, calităţi care îţi prelungesc viaţa. Dacă nu ai slujbă, fii activă: găteşte, ocupă-te de copii, ieşi în parc, găseşte-ţi un hobby.

Adoptă un animal de companie

Uiţi de singurătate şi de anxietate: sunt doar două dintre lucrurile bune care vor păşi în viaţa ta dacă alegi să-ţi iei un animal de companie.

Oamenii de ştiinţă din Marea Britanie au arătat, în urma unui studiu, că în special câinii au puteri miraculoase asupra stăpânilor. Cine are un prieten patruped este mai vesel şi mai activ, deci mai puţin predispus la depresie şi boli de inimă.

Fă sport

Studiile arată că persoanele active, care fac mişcare zilnic sunt mai puţin predispuse la boli de inimă. Alergatul este ideal, spun cercetătorii. Dacă nu ai timp de sport, încearcă să mergi pe jos măcar o jumătate de oră zilnic. Îţi prelungeşti viaţa cu cel puţin patru ani.

Căsătoreşte-te

Un partener cu care să împarţi bunele şi rele din viaţă este un alt factor care te ajută să ai o viaţă lungă. Este concluzia la care au ajuns cercetătorii Universităţii din California.

O persoană care şi-a găsit sufletul pereche trăieşte cu până la şapte ani mai mult decât un celibatar. Explicaţia: căsătoriaîţi dă echilibru şi optimism.