Printre cele mai frecvente probleme cu care se întâlnesc persoanele care au ajuns la o vârstă înaintată se numără:pierderi ale masei musculare,vedere proastă,oase mai puţin rezistente,memorie slabă. Află cum poţi să te Întreţii pentru a evita aceste probleme.

Thai Chi pentru a preveni căzăturile.

Potrivit Centrelor pentru Controlul şi Prevenirea Bolilor,căzăturile sunt principala cauză a rănilor şi leziunilor fatale. Una din trei persoane în vârstă suferă căzături anual,ajungând la peste două milioane de răni anual si aproape 20,000 de morţi.
Thai Chi ajută la prevenirea acestor căzături. Thai Chi presupune o serie de exerciţii uşoare de încălzire şi o serie de poziţii care curg în mod natural. Rolul lor este să te ajute să îţi păstrezi concentraţia şi să îti antreneze respiraţia.

Yoga pentru fitness şi prevenirea constipaţiei

La fel ca tai chi,yoga presupune exerciţii de încalzire şi întindere a muşchilor,controlul respiraţiei şi meditare. Rolul este de a dobândi flexibilitate şi putere. Studiile au arătat ca,în unele cazuri,exerciţiile yoga pentru persoanele în vârstă au reuşit să reducă grăsimile corpului,au scăzut tensiunea arterială sistolică şi au alungat anumite tulburări ale somnului.

Plimbările pe holurile spitalelor

Majoritatea oamenilor consideră că,în cazul spitalizării,cea mai indicată este odihna la pat. Nu este întotdeauna cazul. Studii recente au arătat că pacienţii care se plimba prin camerele sau holurile de spital îşi scurtează perioada de internare cu o zi şi jumătate.

Un pic de jogging te ajută să îţi revii după o boală.

Studiile au arătat ca alergările ajută la prevenirea pierderilor de memorie.

Plimbările previn demenţa

Nu trebuie să alergaţi foarte mult. Ajunge să alergi câteva minute zilnic. Americanii au elaborat un studiu care implica peste 1,700 de adulţi ce au fost urmăriţi timp de 6 ani. Omenii care depăşesc vârsta de 65 de ani şi aleargă timp de 15 minute,de trei ori pe săpămână au redus riscurile demenţei cu o treime.

Exerciţii ale picioarelor pentru a preveni umflături.

Pe măsură ce îmbătrâneşti,eşti predispus la edeme ale extremităţilor. Pentru a reduce aceste umflături,trebuie să faci exerciţii care ajută circulaţia sângelui.Un exemplu de astfel de exerciţiu este următorul:din poziţia de culcat pe o parte,mişcă-ţi circular piciorul în aer.

Ridicarea greutăţilor pentru a întări oasele

Osteoporoza,sau subţierea ţesutului osos,este o boală comună printre populaţia trecută de o anumită vârstă. Studiile au demonstrat ca poţi combate osteoporoza prin exerciţii cu greutăţi,timp de 30 de minute,de trei ori pe săptămână. Exerciţiile mai ajută la tonifierea muşchilor,care exercită mai multa forţă asupra oaselor.

Înotul ajută la alungarea durerilor cauzate de artrită şi oferă o mai bună mobilitate

Doctorii recomandă persoanelor cu probleme reumatice înotul şi exerciţiile în apa caldă.

Încercând să introduci câteva din aceste exerciţii în rutina zilnică,îţi asiguri o viaţă mult mai sănătoasă.