1. Fă-ţi un duş rece

Experţii în sănătate spun că un duş mai rece făcut dimineaţa,la prima oră,îţi întăreşte imunitatea şi te ajută să scapi de kilogramele în plus. Ca să suporţi mai uşor temperatura,începe cu apă fierbinte,apoi răceşte-o treptat. Apa rece reglează temperatura corpului,stimulează circulaţia şi reduce stările de anxietate.

2. O cană cu ceai fierbinte...

...cu apă plată cu lămâie ar fi al doilea pas pe care ar trebui să-l faci în fiecare dimineaţă.

Şi asta pentru că,în timpul somnului,corpul se deshidratează. Lămâia conţine o mulţime de substanţe active care-ţi detoxifică organismul de toxinele acumulate în timpul nopţii.

În plus,vitamina C din lămâie îţi stimulează imunitatea şi te protejează de virusuri.

3. Limpezeşte-ţi mintea

Găseşte-ţi un minut de linişte,singură. E cam greu să ai aşa ceva când trebuie să-i pregăteşti pe cei mici de şcoală şi să calci cămaşa soţului.

Şi totuşi,în maratonul dimineţii găseşte acest minut de linişte doar pentru tine  şi încearcă să nu te gândeşti la nimic.

Te va ajuta să păşeşti cu dreptul în ziua care începe,va reduce hormonii stresului şi îţi redă echilibrul interior.

4. Nu uita de masajul anti-stres

Chiar sub buric se află un punct energetic responsabil cu energia ta zilnică. Masează-l uşor,în sensul acelor de ceas,timp de cinci minute. Acest simplu masaj va alunga oboseala şi te va remonta.

5. Evită dulciurile

Ai stat aseară până târziu,tocmai de aceea când te trezeşti ai mânca orice conţine ciocolată. Această poftă de dulce este cauzată de oboseala acumulată şi de nivelul scăzut de insulină.

Corpul are nevoie de o sursă rapidă de energie şi tocmai de aceea îţi transmite „comanda” de ceva dulce. Ai fi bine să o „ignori” şi să  alegi un mic dejun sănătos.

6. Îmbracă-te colorat

În locul eternelor haine gri pe care le porţi zi de zi,adaugă o pată de culoare garderobei tale,de preferinţă una solară. Cum ar fi galben şi portocaliu.

Sunt două culori care în aceste zile mohorâte te umplu de energie şi de bucuria verii.

Alege o bluză,un pulover,o eşarfă sau o pereche de mănuşi în aceste culori.

Privindu-te în oglindă,vei vedea o persoană mai veselă,mai plină de viaţă,mai energică şi... cu câţiva ani mai tânără.

6. Mic dejun cu germeni

Ai auzit şi ai citit peste tot despre cât de sănătos ar trebui să-ţi fie micul dejun. Cereale integrale,iaurt,fructe,ceai verde. Îţi sună cunoscut,nu?

Noi îţi propunem o altă variantă:germeni de grâu şi de orz. Pe lângă o cantitate excepţională de vitamine şi de minerale,de 2.000 de ori mai mare decât într-un aliment obişnuit,100 g de germeni de grâu conţin o serie de enzime care-ţi fortifică sistemul imunitar şi-ţi detoxifică organismul.

7. Ascultă melodia preferată

Dacă ai vreo melodie care te face să zâmbeşti şi te binedispune,ascult-o chiar de la prima oră a dimineţii.

Conform cercetătorilor britanici,o sesiune de muzică anihilează hormonii stresului şi stimulează producţia de serotonină,hormonul responsabil cu bunadispoziţie.

9. Organizează-te!

Nu-i nimic mai derutant ca o dimineaţă în care te-ai trezit foarte târziu şi ai plecat în grabă. Abia pe drum îţi aminteşti că ai uitat un dosar important acasă sau gustarea copii­lor tăi.

Ar fi bine ca întotdeauna să te organizezi de seara:pregăteşte-le celor mici ghiozdănelele,gustările şi hăinuţele;aminteşte-ţi ce lucruri îţi trebuie mâine la birou şi pune-le în geantă.

Iar de dimineaţă nu ignora ceasul deşteptător! Aşa nu vei mai avea impresia că eşti mereu pe ultima sută de metri şi că nu-ţi mai ajunge timpul.